معادن شاهرود و میامی به سرمایه‌گذاران یونانی معرفی می‌شوند

به گزارش  معدن ۲۴، سید حسن حسینی شاهرودی با اشاره به سفر سه‌روزه اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به آتن ضمن تأکید برافزایش سطح همکاری‌ها و گسترش روابط اقتصادی ایران و یونان، بیان داشت: معادن پتاس و کرومیت و منگنز شاهرود و میامی آماده سرمایه‌گذاری است و این قابلیت وجود دارد تا محصولات کشاورزی و انواع کنسانتره میوه ازجمله انگور، سیب، انار و کیوی برای کارخانه‌ها کشور یونان تأمین شود.

وی بر ضرورت همکاری‌های علمی و فرهنگی دو کشور نیز تأکید کرد و گفت: دانشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران ازجمله دانشگاه‌های صنعتی و علوم پزشکی شاهرود آماده گسترش روابط دانشگاهی و علمی هستند.

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با ابراز خرسندی از دیدار با هیئت مجلسی و نایب‌رئیس مجلس یونان گفت: یونان دروازه تمدن، فلسفه و دموکراسی غرب است و دو ملّت بزرگ ایران و یونان دارای سابقه تاریخی و روابط فرهنگی غنی و دیرینه‌ای هستند اما در حال حاضر ارتباطات دو کشور در حوزۀ اقتصادی بسیار کمرنگ است.

حسینی شاهرودی با اشاره به اینکه ایران امن‌ترین کشور آسیای جنوب غربی است، گفت: برجام هسته‌ای فرصتی مناسب برای تجدید و گسترش مناسبات با ایران است.

وی پتانسیل بالا در حوزه‌های سرمایه‌گذاری صنعت، معدن، انرژی، کشاورزی، گردشگری و دانشگاهی کشورمان را از فرصت‌های افزایش سطح همکاری‌های دو کشور عنوان کرد و بر استفاده از تجارب دولت و مجلس یونان در حوزه‌های بانکی و بازار سرمایه ابراز تمایل کرد.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در این دیدار طرف یونانی به روابط تاریخی و حفظ و گسترش این مناسبات دو کشور اشاره و بر لزوم بهره‌برداری از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های طرفین درزمینهٔ های مختلف ازجمله انرژی، شیلات و داروسازی تأکید کرد.

کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در رأس هیئتی متشکل از اعضای کمیسیون و مدیران ارشد سازمان بورس به‌منظور گفت‌وگو و تبادل‌نظر با مقام‌ها و مسئولان یونانی طی هفته گذشته به این کشور سفرکرده بودند.

 

انتهای پیام//

 

منبع: معدن ۲۴ (www.madan24.com)

اخبار مرتبط

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها