محدودیتی برای صنایع در نظر گرفته نشده است/ قطعی برق مربوط به دوره تعمیر و نگهداری در اوج گرماست

معدن۲۴: بسیاری از کارخانه‌های فولادی به دلیل نگرانی و غافلگیر نشدن از وضع شرایط و محدودیت‌های جدید توسط صنعت برق از اکنون دست به کاهش ظرفیت تولید خود زده‌اند، اما تکلیف اصلی صنایع برای این تابستان چیست؟

معدن۲۴: بسیاری از کارخانه‌های فولادی به دلیل نگرانی و غافلگیر نشدن از وضع شرایط و محدودیت‌های جدید توسط صنعت برق از اکنون دست به کاهش ظرفیت تولید خود زده‌اند، اما تکلیف اصلی صنایع برای این تابستان چیست؟

سخنگوی صنعت برق کشور همزمان با رسیدن روزهای گرم سال از پایداری شبکه برق صنایع خبر داد و گفت: هنوز برای هیچکدام از صنایع محدودیتی در نظر گرفته نشده است.

مصطفی رجبی مشهدی  در رابطه با محدودیت‌های برق صنایع فولادی گفت: در حال حاضر، شبکه برق کاملا پایدار است و برای هیچکدام از صنایع به خصوص صنایع فولادی هیچ محدودیتی در نظر گرفته نشده است. علاوه بر این، امسال با هماهنگی با وزارت صنعت،معدن و تجارت به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است تا بتوانیم دوره تعمیر و نگهداری کارخانه‌ها را به اوج گرمای تابستانی منتقل کنیم.

وی ادامه داد: با هماهنگی‌های لازم، در نظر داریم که در ساعات اوج مصرف برق بتوانیم کاهش مصرفی را داشته باشیم تا در طول روز انرژی پایدار برای صنایع تأمین شود.

سخنگوی صنعت برق با اشاره به اینکه صنایع بزرگ از ابتدای سال جاری ۹٫۵ درصد رشد مصرف داشته‌اند، تصریح کرد: ما خوشحالیم که توانسته‌ایم برق این بخش مولد را تأمین کنیم و امیدوار هستیم که بتوانیم امسال هم مانند سال گذشته وضعیت خوبی در تأمین برق صنایع داشته باشیم. سال گذشته، صنعت فولاد به عنوان یکی از صنایع انرژی‌بر کشور در زمستان ۵٫۶ درصد رشد مصرف و رکوردی را در این بخش در سه ماهه آخر سال داشت که صنعت برق موفق به تأمین برق این دسته از تولیدکنندگان بود.

با فرا رسیدن فصل گرما صنایع زیادی در کشور به خصوص صنایع انرژی‌بری مانند فولاد، پتروشیمی و سیمان نگران دیماند مصرفی کارخانه‌ها هستند؛ در این میان، کارخانه‌های فولادسازی که بیشترین میزان مصرف برق را در زنجیره فولاد دارند، نگران این هستند تا مانند سال گذشته فرصت‌های تولید را از دست دهند و ضرری دیگر به این زنجیره وارد شود.

بسیاری از کارخانه‌های فولادی به دلیل نگرانی و غافلگیر نشدن از وضع شرایط و محدودیت‌های جدید توسط صنعت برق از اکنون دست به کاهش ظرفیت تولید خود زده‌اند، اما تکلیف اصلی صنایع برای این تابستان چیست؟

 

انتهای پیام//

 

منبع: معدن ۲۴ (www.madan24.com)

اخبار مرتبط

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها