مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت فولاد خوزستان برگزار شد

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت فولاد خوزستان با حضور ۷۶/۲۴ درصدی سهامداران برگزار شد.
به گزارش خبرنگار روابط ‍‌عمومی، این جلسه امروز چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ با حضور اعضای هیات مدیره، مدیرعامل، حسابرس مستقل و بازرس قانونی، نماینده سازمان خصوصی‌سازی، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار و دارندگان ۷۶/۲۴ درصد از کل سهام شرکت با توجه به رعایت شیوه‌نامه جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، به صورت زنده برای سهامداران در سایت آپارات بخش شد.
بر پایه این گزارش، در ابتدای جلسه مهران عباس‌ زاده معاون منابع انسانی و امور اجتماعی گزارشی از عملکرد شرکت فولاد خوزستان در سال ۱۳۹۸ ارائه کرد.
عباس زاده گفت: تولید ۳ میلیون و ۶۸۹ هزار تن شمش فولادی، تولید ۵ میلیون و ۸۵۲ هزار تن گندله سنگ آهن، تولید ۳ میلیون و ۷۲۴ هزار تن آهن اسفنجی، فروش ۳ میلیون و ۷۶۶ هزار تن محصول در بازارهای داخلی و صادراتی، ثبت رکوردهای روزانه و ماهانه تولید، اجرای طرح‌ های توسعه‌ای، بهینه‌سازی و زیست محیطی و حمایت از مناطق محروم و کمتر توسعه یافته از جمله مهم‌ ترین برنامه‌های اجرا شده‌ی شرکت فولاد خوزستان در سال ۱۳۹۸ بود.
وی افزود: شرکت فولاد خوزستان با هدف تولید ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تن و صادرات ۲ میلیون تنی، بزرگترین عرضه‌کننده شمش فولادی کشور است و نقش محوری در تامین مواد اولیه با کیفیت شرکت‌های نوردی ایفا می‌کند و اقبال بازار به محصولات این مجموعه، باعث شد صادرات به کشورهای مختلف انجام شود.
معاون منابع انسانی و امور اجتماعی، رشد ۶ درصدی سود خالص سال ۱۳۹۸ را ناشی از تغییر ترکیب فروش داخلی به صادرات و نرخ محصولات دانست و افزود: توسعه و بهره‌برداری از شبکه آب به واحدهای احیا و فولادسازی، راه‌اندازی اسکله آبگیر تصفیه‌خانه، ادامه توسعه پست‌های برق، تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌ های زیست محیطی، بهره‌برداری از تصفیه‌خانه‌ های بهداشتی، پساب صنعتی و بازیافت پساب و استفاده از گاز طبیعی در فرآیند تولید به منظور کاهش انتشار گازهای آلاینده از مهم‌ ترین طرح‌ های اجرا شده مجموعه فولاد خوزستان در سال ۱۳۹۸ بود. توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی در مناطق محروم، کمک به سیل‌ زدگان استان و کشور، کمک به دانشگاه علوم پزشکی اهواز در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و توزیع اقلام آموزشی بخشی از فعالیت‌ها در قالب مسئولیت اجتماعی را شامل می‌ شود.
عباس‌ زاده یکپارچگی در طول زنجیره ارزش از معدن تا محصول نهایی را از عوامل موفقیت شرکت فولاد خوزستان دانست و ادامه داد: تامین پایدار و اقتصادی اقلام استراتژیک (کنسانتره سنگ آهن، الکترود گرافیتی، قراضه و…)، نوسازی فن آوری‌های تولید در راستای تعالی عملیاتی و افزایش رقابت‌ پذیری (کاهش هزینه‌ های تولید و پایداری در کیفیت محصولات)، ظرفیت اقتصادی تولید (Scale-Efficient Plants)، بازاریابی استراتژیک و حضور در بازارهای بین المللی در جهت توسعه صادرات غیر نفتی، زیر ساخت‌های مناسب حمل و نقل با اولویت حمل دریایی و ریلی، متنوع سازی سبد محصولات با افزایش سهم تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر، تامین پایدار انرژی و آب و انطباق استانداردهای زیست محیطی، فضای مناسب کسب و کار و قوانین حمایتی تجارت بین المللی از دیگر موارد موفقیت مجموعه فولاد خوزستان است.
محمد مهدی مومن‌زاده رئیس مجمع عمومی عادی سالیانه فولاد خوزستان رویکرد این شرکت را خلق ارزش برای ذینفعان به جای سهامداران دانست و افزود: ذینفعان مجموعه خوزستان را سهامدار، کارکنان و خانواده‌ آنان، جامعه و محیط اطراف تشکیل می‌دهند. در فولاد خوزستان مدیران و سیستم مدون دو بال شرکت فولاد خوزستان برای پرواز به سوی موفقیت است.
وی افزود: در مجموعه فولاد خوزستان متخصصان زبده ای مشغول به خدمت هستند که رکوردهای غرورآفرینی را در فصل بهار ۱۳۹۹ رقم زدند و این مهم مرهون تلاش مجدانه‌ی مدیران و کارکنان فولاد خوزستان است. انتخاب شرکت فولاد خوزستان به عنوان صادرکننده‌ی نمونه در شرایط تحریمی، نشان از فائق آمدن بر تحریم‌ها و شرایط سخت اقتصادی است.
مومن زاده گریزی هم به وضعیت گروه فولاد خوزستان در بازار سرمایه کشور داشت و ادامه داد: در روزهایی که بازار بورس به شدت مورد توجه جامعه قرار گرفته است، سهم فولاد خوزستان مورد تحلیل فعالان بازار است و از این سهم به عنوان یک سهم کم ریسک نام برده می‌شود. از سال گذشته چهار هزار فعال بورسی به جمع سهامداران اضافه شد که بخش عمده‌ای از آنها حقوقی هستند. مطمئناً در آینده رشد سهم فولاد خوزستان ادامه‌ دار است. راه اندازی کارخانه گندله‌سازی با ظرفیت ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن شرکت سیمیدکو و فعالیت مستمر شرکت‌های تابعه، باعث تقویت بنیان شرکت فولاد خوزستان می‌شود.
رئیس مجمع عمومی عادی سالیانه فولاد خوزستان اظهار داشت: شرکت فولاد خوزستان در بحث مسئولیت‌های اجتماعی در کشور سرآمد است. مسئولیت اجتماعی تنها یک عمل خیر نیست، بلکه یک اقدام راهبردی و استراتژیکی است که در شرکت‌های بزرگ جهان دنبال می‌شود و با توجه به عملکرد مثبت فولاد خوزستان در این حوزه، انتظار می رود این روند به صورت مستمر ادامه داشته و در سال آینده گزارشی جامعی در این راستا در مجمع عمومی ارائه شود.
در ادامه این جلسه با قرائت گزارش حسابرس در مورد صورت‌ های مالی، دبیر مجمع به سهامداران توضیحاتی داد.
گزارش خبرنگار ما حاکی است، مجمع عمومی از محل سود خالص سال جاری شرکت اصلی به مبلغ ۳۳/۳۹۵/۸۷۱ میلیون ریال مقرر نمود، مبلغ ۱۰/۰۹۵/۸۰۹/۴۱۰/۰۰۰ ریال (به ازاء هر سهم ۵۳۰ ریال) ظرف مهلت مقرر طبق مفاد مواد ۲۳۹ و ۲۴۰ لایحه اصلاحی قانون تجارت مصوب ۱۳۴۷ به سهامداران و مبلغ ۵۰۰۰ میلیون ریال (ناخالص) به عنوان پاداش هیات مدیره در وجه اشخاص حقوقی عضو هیات مدیره پرداخت گردد.

در پایان علی محمدی مدیرعامل فولاد خوزستان ضمن تشکر از سهامداران و اعضای هئیت مدیره اظهار داشت: موفقیت‌های روزافزون گروه فولاد خوزستان مرهون سیاست‌ گذاری مدیران و تلاش بی‌وقفه‌ی کارکنان است. تولید محصولات جدید و ایجاد تنوع در سبد محصولات، استفاده از فناوری‌ های نوین در جهت پایداری تولید و ارتقا رقابت‌ پذیری محصولات، بهره‌وری کل منابع، اجرای طرح‌ های توسعه و متوازن‌ سازی ظرفیت‌ها، تکمیل زنجیره تولید و حضور در صنایع بالا دستی (تولید کنسانتره سنگ آهن) و پایین دستی (تولید محصولات نوردی)، توسعه بومی‌ سازی و فن‌آوری مهم‌ ترین برنامه‌هایی توسعه این شرکت است

 

انتهای پیام//

 

منبع: معدن ۲۴ (www.madan24.com)

اخبار مرتبط

هیچ داده ای یافت نشد

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها