فولاد مبارکه همواره پیشتاز شرکت‌‌های بخش معدن و صنایع معدنی کشور بوده است

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت با اشاره به رکوردشکنی‌های پیاپی فولاد مبارکه به‌ویژه در فروردین‌ماه، تاکید کرد:‌ این شرکت همواره پیشتاز شرکت‌‌های بخش معدن و صنایع معدنی کشور بوده است.

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت با اشاره به رکوردشکنی‌های پیاپی فولاد مبارکه به‌ویژه در فروردین‌ماه، تاکید کرد:‌ این شرکت همواره پیشتاز شرکت‌‌های بخش معدن و صنایع معدنی کشور بوده است.

به گزارش سایت خبری- تحلیلی معدن24، در شرایطی که جامعه و بسیاری از سازمان‌ها و مراکز عملاً تا نیمه فروردین‌ماه در شرایط رکود و تعطیلات عمومی نوروز به سر می‌بردند، گروه فولاد مبارکه موفق شد ضمن رعایت استانداردهای زیست‌محیطی نزدیک به 30 عنوان رکورد تولید در نخستین ماه از قرن جدید خلق کند. این دستاورد بزرگی مصداق بارز توسعه مداوم کمّی، کیفی و متوازن در این مجموعه است که با افزایش بهره‌وری سرمایه‌های انسانی محقق شده است.
رهبر معظم انقلاب با شناخت دقیق از نیازمندی‌ها و اولویت‌های کشور، سال جدید را سال «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال آفرین» نام‌گذاری فرمودند و این در حالی است که فولاد مبارکه به‌عنوان مجموعه‌ای هوشمند، پیش از این نام‌گذاری، زیرساخت‌های این موضوع را به‌خوبی فراهم کرده و با عنایت به ظرفیت‌های موجود و رسالت ذاتی خود به‌عنوان نمونه ملی و موفق بنگاه‌داری، آماده جهش‌هایی با محوریت این شعار است.
نمونه بارز این آمادگی، ثبت نزدیک به 30 عنوان رکورد در یک ماه و در شرایطی است که جامعه و بسیاری از سازمان‌ها و مراکز، تا نیمه فروردین‌ماه عملا در شرایط رکود و تعطیلات عمومی نوروز به سر می‌بردند.
برپایه این گزارش، فولاد مبارکه اصفهان موفق شد با تولید ۷۵۱ هزار و ۱۰۰ تن تختال در فروردین‌ماه امسال، از رکورد قبلی تولید ماهیانه به میزان ۷۱۲ هزار و ۳۶۱ تن تختال که در مهرماه ۱۴۰۰ محقق شده بود عبور کند. این رکورد نسبت به فروردین‌ماه سال قبل حدود 50 هزار تن (هفت درصد) افزایش یافته است.
همچنین فولاد مبارکه موفق به تولید ماهیانه 751 هزار و 100 تنی تختال شد که حدود 151 هزار تن (25 درصد) از ظرفیت اسمی ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم بیشتر است.

** مبارکه، پیشتاز شرکت‌‌های بخش معدن و صنایع معدنی
در این زمینه، «سیف الله امیری» مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت در گفت‌وگو با خبرنگار ما افزود:‌ بررسی عملکرد این شرکت، حاکی از اقدامات خوب، حرفه‌ای و مدیریت شده است.
وی بیان‌داشت: این شرکت با توانمندی بالای مالی، اقدام به عرضه تلفیقی ورق فولادی در بورس می‌کند، به این ترتیب که ورق را از خارج از کشور وارد کرده و با قیمت داخلی آن را مچ کرده و در بورس عرضه می‌کند تا مشکلات تولیدکنندگان حل شود؛ اقدامی که موجبات رضایتمندی مشتریان را نیز فراهم کرده است.
امیری خاطرنشان‌کرد: با این شیوه انتظار می رود در سال جاری شاهد مازاد عرضه در بورس کالا باشیم و اینکه اکنون در بازار داخل با مشکل چندانی در این زمینه مواجه نیستیم، افتخاری است که به فولاد مبارکه باز می گردد.

** تولید 752 هزار و 350 تن آهن اسفنجی در ناحیه آهن‌سازی
بر اساس این گزارش، تلاشگران فولاد مبارکه موفق شدند با ثبت رکورد تولید ماهیانه در واحد احیا مستقیم شماره ۱ به میزان ۴۸۳ هزار و ۹۳۰ تن و در واحد احیا مستقیم شماره ۲ به میزان ۲۶۸ هزار و ۴۲۰ تن، درمجموع با تولید ۷۵۲ هزار و ۳۵۰ تن آهن اسفنجی، رکورد جدیدی را در تولید ماهیانه ناحیه آهن‌سازی شرکت فولاد مبارکه رقم بزنند.
رکورد قبلی تولید ماهیانه واحد احیا مستقیم شماره ۱ در فروردین‌ماه ۱۳۸۹ به میزان ۴۸۰ هزار و ۷۰۵ تن، واحد احیا مستقیم ۲ در فروردین‌ماه ۱۴۰۰ به میزان ۲۶۴ هزار و ۴۶۰ تن و درمجموع به میزان ۷۲۹ هزار و ۲۵۴ تن آهن اسفنجی در فروردین‌ماه ۱۴۰۰ به ثبت رسیده بود

** تولید 504 هزار و 322 تن کلاف گرم در ناحیه نورد گرم
فولادمردان ناحیه نورد گرم فولاد مبارکه در نخستین ماه از سال جدید موفق شدند با تولید ۵۰۴ هزار و ۳۲۲ تن کلاف گرم رکورد تازه‌ای به ثبت برسانند و رکورد قبلی تولید ماهیانه کلاف گرم به میزان ۵۰۰ هزار و ۲۷۲ تن را که در فروردین ۱۳۹۸ رقم خورده بود ارتقا دهند.
** مبارکه، تولیدکننده بیش از 70 درصد کلاف گرم
بیش از 70 درصد کلاف گرم مورد نیاز کشور در خط تولید ناحیه نورد گرم شرکت فولاد مبارکه، تولید می‌شود. این خط با اقدامات کارشناسی مؤثر و مدیریت فرآیندهای تولید و تعمیرات، چندین سال است که با حداکثر توان خود در راستای اهداف استراتژیک کشور تولید داشته و از ظرفیت‌های تولید نامی خود عبور کرده است.
** تولید ۲۰ هزار و 715 تن کلاف سرد در ناحیه نورد سرد
تلاشگران خط اصلاح شماره ۴ خطوط نهایی ناحیه نورد سرد شرکت فولاد مبارکه نیز توانستند با ثبت رکورد تولید ۲۰ هزار و 715 تن کلاف سرد اصلاح شده برای نخستین بار از ابتدای راه‌اندازی تاکنون، رکورد تولید در این خط را جابه‌جا کنند.

** تولید۱۴۰ هزار و ۳۱ تن کلاف گرم و 133 هزار و 69 تن آهن اسفنجی در مجتمع فولاد سبا
افتخارآفرینان مجتمع فولاد سبای فولاد مبارکه در ماه جاری با تولید ۱۴۰ هزار و ۳۱ تن کلاف گرم موفق شدند رکورد تولید ماهیانه را به ثبت برسانند و رکورد قبلی تولید ماهیانه کلاف گرم به میزان ۱۳۱ هزار و ۱۹۰ تن را که در اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۹ محقق شده بود ارتقا دهند.
با ثبت رکوردهای روزانه و ماهیانه تولید در ابتدای سال جاری، گام بلندی در افزایش تولید فولاد کشور برداشته شد و در حقیقت رکوردهای ثبت‌شده پیام‌آور افزایش تولید با استفاده از ظرفیت‌های موجود در شرکت است. فولاد مبارکه با تلاش برای ثبت رکوردهای جدید در تولید نشان داد که می‌شود با افزایش بهره‌وری، حتی بدون سرمایه‌گذاری مضاعف، ظرفیت تولید را افزایش داد و کشور را از واردات محصولات بی‌نیاز کرد.
پایان خبر/////

 

انتهای پیام//

 

منبع: معدن ۲۴ (www.madan24.com)

اخبار مرتبط

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها