صرفه‌جویی ۵۰ درصدی ذوب آهن اصفهان در مصرف آب

حسین رجایی نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی دوشنبه ۱۸ اسفند ماه با حضور در ذوب آهن اصفهان، ضمن بازدید از خط تولید با مهندس یزدی زاده و دیگر مسئولین این شرکت دیدار و گفتگو کرد.

حسین رجایی نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی دوشنبه ۱۸ اسفند ماه با حضور در ذوب آهن اصفهان، ضمن بازدید از خط تولید با مهندس یزدی زاده و دیگر مسئولین این شرکت دیدار و گفتگو کرد.

رجایی در این بازدید، تولید ریل در ذوب آهن اصفهان در شرایط سخت تحریم و تنگناهای اقتصادی را یک دستاورد بزرگ برای صنعت کشوردانست و گفت: تحریم های ظالمانه غرب ، مشکلاتی برای صنعت و اقتصاد کشور ایجاد کرد ، اما جوانان و مدیران ذوب آهنی ، این تهدید را به فرصت تبدیل کردند و با خنثی نمودن تحریم ها ، موفق شدند با بهره گیری از توان و دانش فنی خود ، محصول استراتژیک ریل را که تامین آن کاملاً به واردات وابسته بود ، تولید نمایند.

وی افزود : ذوب آهنی ها ثابت کردند که در این شرایط سخت هم  می توان به قله های افتخار و خودکفایی صعود کرد و الگوی خودباوری در صنعت کشور شدند .

نماینده مردم لنجان اظهار داشت : همچنان که ذوب آهن اصفهان با تولید ریل از توسعه حمل و نقل ریلی حمایت نمود ، لذا مسئولین هم باید از تولید این محصول مهم حمایت کنند و هرگز اجازه واردات آن را ندهند .

وی افزود : خوشبختانه در بودجه سال ۱۴۰۰ نیز ، واردات تمام محصولاتی که در داخل تولید می شود ممنوع شده و حتی مجازات در پی دارد .

نماینده مردم لنجان تعامل ذوب آهن اصفهان و شهرستان لنجان را بسیار خوب توصیف کرد و گفت : خوشبختانه اعتماد و باور مثبت به مجموعه مدیریتی ذوب آهن اصفهان وجود دارد و این مدیریت با نگاه مثبت و سازنده فعالیت می کند . معتقد هستم که هر گونه مشکل و مسئله ای را می توان از طریق تعامل و گفتگو با این مجموعه حل کرد .

رجایی افزود : یکی از دغدغه های مهم مردم لنجان ، مسئله محیط زیست است که در این زمینه هرگز نگرش ما به گونه ای نیست که برای تولید ایجاد مسئله و مشکل کنیم . چرا که می دانیم اقدامات زیست محیطی بلند مدت هستند و باید در این زمینه چشم انداز تعریف شود . در واقع باید بدانیم در کدام نقطه هستیم و با اقدامات زیست محیطی ذوب آهن به چه اهدافی در چه زمانی می رسیم .

منصور یزدی زاده مدیرعامل ذوب آهن اصفهان نیز به روند رو به رشد این مجتمع عظیم صنعتی و دستاوردهای آن در سال جاری اشاره کرد و گفت : دغدغه های مهم مردم شهرستان لنجان در حوزه های محیط زیست، اشتغال و آب را مدنظر داریم و در تمام این زمینه ها اقدامات مهمی صورت گرفته است .

مدیرعامل ذوب آهن، با اشاره به اینکه در تمام استخدام های این شرکت مطابق قانون، شهرستان لنجان در اولویت قرار گرفته است گفت : ساخت و نصب درب های فلکسیبل باتری شماره ۳ کک سازی و همچنین تدوین طرح جامع زیست محیطی این شرکت که با نظارت سازمان محیط زیست انجام شده است ، از جمله اقدامات زیست محیطی مهم اخیر این شرکت است .

یزدی زاده به طرح های مختلف این شرکت در جهت صرفه جویی در مصرف آب که به کاهش ۵۰ درصدی در این مقوله منجر شده است نیز اشاره نمود و ابراز امیدواری کرد که با رویکرد مثبت مسئولین شهرستان لنجان، تعامل با منطقه با عنوان اولویت اصلی ذوب آهن اصفهان در حوزه مسئولیت اجتماعی، همچنان با قدرت ادامه یابد.

 

انتهای پیام//

 

منبع: معدن ۲۴ (www.madan24.com)

اخبار مرتبط

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها