صدور مجوز بهره‌برداری از معادن در خلخال ممنوع شد/ تردد ۵۷ هزار کامیون از محور خلخال به اسالم

معدن شن و ماسه خلخال

فرماندار خلخال گفت: تا اطلاع ثانوی مجوز فعالیت هیچ معدن شن و ماسه‌ای در شهرستان خلخال صادر نخواهد شد و فعالیت واحدهای موجود نیز سازماندهی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سیدجواد یحیی‌زاده صبح امروز در نشست با فرمانده پلیس راه استان اردبیل، مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان و فرمانده پلیس راه خلخال زنجان اظهار کرد:  تا اطلاع ثانوی مجوز فعالیت هیچ معدن شن و ماسه‌ای در شهرستان خلخال صادر نخواهد شد و فعالیت واحدهای موجود نیز سازماندهی می‌شود.

وی افزود: یکی از عوامل ویرانی و تخریب جاده‌ها و زیرساخت‌های راه در شهرستان خلخال، فعالیت بیش از حد معادن شن و ماسه است.

فرماندار خلخال بیان کرد: بهترین مسیرهای گردشگری، زیر چرخ کامیون‌های حمل و شن و ماسه به استان گیلان تخریب می‌شود و یکی از اصلی‌ترین مطالبات مردم، توقف و یا کاهش فعالیت این واحدها برای جلوگیری از تخریب جاده‌های گردشگری شهرستان خلخال است.

رئیس شورای تامین شهرستان خلخال تصریح کرد: به همت راهداری استان اردبیل، باسکول جاده خلخال به اسالم با نظارت پلیس راه و راهداری شهرستان، فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی گفت: این باسکول به صورت شبانه‌روزی فعالیت واحدهای شن و ماسه و تردد کامیون‌های حمل مصالح به استان، در جاده خلخال به اسالم و خلخال به پونل را کنترل کرده و در حوزه گیلان نیز با هماهنگی انجام شده، اقدامات پیشگیرانه در جهت جلوگیری از حمل تناژ اضافه از طرف فرمانداری تالش اعمال خواهد شد.

تردد بیش از ۵۷۰۰۰ تردد کامیون از محور خلخال به اسالم در سال ۱۴۰۰​

آرش جعفری، دادستان عمومی و انقلاب خلخال نیز در این نشست اظهار کرد: طبق رصد دروبین‌های ترددشمار راهداری استان، بیش از ۵۷ هزار کامیون با تناژ سنگین از محور خلخال به اسالم در سال ۱۴۰۰ تردد کرده‌اند.

وی افزود: در جاده ورودی مجره به سمت پونل و اسالم که فاقد دروبین است نیز ترددهایی صورت گرفته که با احتساب این ترددها به بیش از یکصد هزار تردد می‌رسد.

دادستان عمومی و انقلاب خلخال خواستار صیانت از بیت‌المال و برخورد با متخلفین  در محور مواصلاتی خلخال به اسالم با هماهنگی پلیس راه استان‌های اردبیل و زنجان شد و بیان کرد: پیشگیری از وقوع جرم در حوزه تصادفات در محورهای مواصلاتی از دیگر مباحث مهم است که نظارت جدی و کافی پلیس راه در این خصوص الزامی است.

باسکول در جاده خلخال به اسالم نصب می‌شود

جعفری تصریح کرد: با توجه به شرایط حاکم در جاده خلخال به اسالم و تلاش مسوولین برای جلوگیری از تخریب بیش از پیش این محور، تا یک هفته آینده باسکول این مسیر با نظارت پلیس راه، مقام قضایی و مسوولین اجرایی شهرستان خلخال و راهداری مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

سیدمحمد صفوی، فرمانده پلیس راه استان اردبیل نیز ضمن اشاره به این که یکی از وظایف پلیس کنترل، نظارت بر تردد، تصادفات و تخلفات جاده‌ای است، گفت: عوامل پلیس راه آماده خدمت به مردم هستند و قطعا با تردد تناژ بالا در مسیرهای کوهستانی و گردشگری شهرستان خلخال از جمله جاده خلخال به اسالم و خلخال به پونل، برخورد قاطع و قانونی با دستور مقام قضایی شهرستان خلخال انجام خواهد شد.

انتهای پیام/3727/

منبع: فارس نیوز (https://www.farsnews.ir)

اخبار مرتبط

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها