صدور مجوز ایجاد شرکت تامین سرمایه کیمیا

معاون مالی و اقتصادی شرکت ملی صنایع مس ایران از موافقت شورای عالی بورس برای ایجاد شرکت «تامین سرمایه کیمیا» خبر داد.

معاون مالی و اقتصادی شرکت ملی صنایع مس ایران از موافقت شورای عالی بورس برای ایجاد شرکت «تامین سرمایه کیمیا» خبر داد.

کیارش مهرانی با اشاره به این که شرکت ملی صنایع مس ایران برای تنوع بخشی به نهادهای مالی و توسعه ابزارهای مالی و همچنین کمک به رشد بازار سرمایه، از سال 1399 اقدام به ایجاد چند نهاد مالی و موثر نموده است، اظهار داشت: به یاری پروردگار و موافقت شورای عالی بورس گروه مالی کیمیا مس ایرانیان که 100 درصد سهام آن متعلق به شرکت مس است، توانست مجوز ایجاد شرکتی به نام «تامین سرمایه کیمیا» را اخذ نماید.
وی بخشی از وظایف این شرکت را عرضه و پذیره نویسی اوراق بهادار، اوراق تأمین مالی، مهندسی مالی و توسعه ابزارهای نوین مالی بیان کرد و افزود: خدمات مشاوره‌ای و ارزش گذاری شرکت‌ها، ایجاد صندوق‌های سرمایه‌گذاری، صندوق‌های توسعه‌ای و صندوق‌های مبتنی بر ابزارهای مشتقه و ابزارهای نوین مالی از دیگر وظایفی است که برای این شرکت تعریف شده است.
مهرانی خاطرنشان کرد: شرکت ملی مس با استفاده از تجربیاتی که طی دهه‌های گذشته خود در حوزه مالی و اقتصادی داشته است امروز به این باور رسیده که برای تأمین نیازهای صنایع مختلف از جمله صنایع معدنی تامین سرمایه نموده و در کنار آن برای عموم جامعه خدمات مالی ارائه کند.
معاون مالی و اقتصادی شرکت ملی مس ضمن تأکید بر اهمیت وی‍ژه بخش صنعت و معدن در دولت سیزدهم تصریح کرد: شرکت مس در ساختار درونی خود و هم در محیط کلی و کلان اقتصاد نقش اساسی ایفا می کند.
وی با اشاره به اطمینان اعضای شورای عالی بورس، تصریح کرد: «شرکت تأمین سرمایه» با مالکیت 60 درصدی شامل 51 درصدی گروه مالی کیمیا مس ایرانیان و 9 درصدی شرکت ملی مس از طریق پذیره نویسی عمومی و مشارکت با سهامداران خرد در بازار سرمایه، ایجاد می شود.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد: در یک دوره 10 ساله بالاترین حجم تامین مالی برای صنایع و معادن کشور از طریق شرکت تامین سرمایه، فراهم خواهد شد.

 

انتهای پیام//

 

منبع: معدن ۲۴ (www.madan24.com)

اخبار مرتبط

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها