شروع دوباره‌ی واردات ماشین آلات معدنی

دامپتراک ایرانی

معاون معادن و فرآوری مواد وزارت صمت گفت: برنامه وزارت صمت در خصوص تامین ماشین‌آلات معدنی آغاز شده است. در سال گذشته محدودیت‌هایی در این زمینه وجود داشت که از سال ۱۳۹۹ اعمال شده بود و این محدودیت‌ها برای ماشین‌آلات بدون ساخت داخل کامل برداشته شد.

رضا محتشمی‌پور معاون معادن و فرآوری مواد وزارت صمت اظهار داشت: برنامه وزارت صمت در خصوص تامین ماشین‌آلات معدنی آغاز شده است. در سال گذشته محدودیت‌هایی در این زمینه وجود داشت که از سال ۱۳۹۹ اعمال شده بود و این محدودیت‌ها برای ماشین‌آلات بدون ساخت داخل کامل برداشته شد.

به گفته‌ی محتشمی پور در حال حاضر برای واردات ماشین‌آلات زیر ۵ سال هیچ‌گونه محدودیتی وجود ندارد و معدنکاران می‌توانند این ماشین‌آلات را وارد کنند. از سویی دیگر در ماشین‌آلات بالای ۵ سال شرایط کاملا تغییر کرد، حتی برای رفع بورکراسی‌های اداری موضوع به استان‌ها واگذار شد و در شهر تهران به صورت سیستمی مجوزها دنبال می‌شود.

معاون معادن و فرآوری مواد وزارت صمت عنوان کرد: آمارهای منتشر شده از سوی خانه معدن به دنبال اجرایی شدن این تصمیمات نشان داد که در ۴ ماه نخست سال جاری جهش بسیاری در بخش واردات داشتیم و قیمت ماشین‌آلات در بازار داخلی افت محسوسی داشته است.

وی ادامه داد: این برنامه وزارت صمت ادامه دارد و با بخش معدن همراه هستیم. در حال حاضر به طرز محسوسی تعداد ماشین‌آلاتی که وارد می‌شود یا از داخل تامین می‌گردد، تفاوت کرده است.

محتشمی پور عنوان کرد: وزارت صمت برنامه‌هایی برای تامین مطلوب ماشین‌آلات معدنی در داخل کشور دارد که با حمایت از تامین مالی قراردادهای ساخت داخل می‌توانیم حجم تامین ماشین‌آلات از داخل را افزایش دهیم.

پایان خبر///

اخبار مرتبط

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها