سرمایه‌گذاری ۶ میلیارد دلاری سعودی در صنایع فولاد و خودروهای برقی

معدن ۲۴: وزارت صنعت و منابع معدنی سعودی هدف جذب سرمایه ۳۲ میلیارد دلاری و اجرای ۹ پروژه در بخش‌ معادن و فلزات را دنبال می‌کند

معدن ۲۴: وزارت صنعت و منابع معدنی سعودی هدف جذب سرمایه ۳۲ میلیارد دلاری و اجرای ۹ پروژه در بخش‌ معادن و فلزات را دنبال می‌کند

در ادامه اصلاحات اقتصادی، تنوع‌بخشی به منابع درآمد و کاهش اعتماد به نفت، وزارت صنعت و منابع معدنی پادشاهی عربی سعودی از سرمایه‌گذاری ۶ میلیارد دلاری خود برای تاسیس یک مجتمع ورق فولادی و یک کارخانه فلزات باتری‌های خودروهای برقی خبر داد.

این سرمایه‌گذاری ۶ میلیارد دلاری اولیه به عنوان بخشی از برنامه‌های این وزارتخانه برای جذب سرمایه‌گذاری‌های دیگری به ارزش ۳۲ میلیارد دلار در بخش‌های یاد شده است.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، بندر الخریف، وزیر صنعت و منابع معدنی سعودی جمعه ۶ مه، تصریح کرد: «هدف این وزارتخانه سرمایه‌گذاری در ۹ پروژه معدنی و فلزی است» که شامل بخش‌های کشتی‌سازی، پروژه‌های نفت و گاز، ساخت‌و‌ساز، دفاع و یک مجتمع فولاد «سبز» خواهد بود که در زمینه تولید خودرو، بسته‌بندی مواد غذایی، ماشین‌آلات و تجهیزات و سایر بخش‌های صنعتی فعالیت خواهد داشت.

وزیر صنعت و منابع معدنی سعودی، همچنین با اشاره به‌ این‌که هر دو پروژه در حال حاضر در دست اجرا هستند، افزود کارخانه تولید فلزات به‌کار رفته در باتری‌های خودروهای برقی با سرمایه ۲ میلیارد دلاری اکنون در حال انجام است.

الخریف در خصوص اهمیت این پروژهای اقتصادی در ایجاد فرصت‌های شغلی افزود «این پروژه‌ها ظرفیت ایجاد بیش از ۱۴,۰۰۰ فرصت شغلی را دارند».

او همچنین یادآور شد که این وزارتخانه اکنون در حال بررسی ۱۴۵ درخواست مجوز اکتشاف معادن از شرکت‌های خارجی است.
این مقام سعودی با تشدید بر این‌که سرمایه‌گذاری‌های این وزارتخانه در بخش‌های یاد شده با هدف تبدیل این کشور به مرکزی برای تولید، معادن و خدمات لجستیک در منطقه‌ای وسیع از آفریقا تا آسیا ادامه خواهد داشت، با اشاره به حمایت این وزارتخانه از ایجاد تحول در بخش معدن سعودی، تاکید کرد این حمایت‌ها تا به کارگیری تمام ظرفیت‌ها در این بخش حیاتی ادامه خواهد داشت.

شایان ذکر است که سعودی ماه گذشته میلادی قراردادی برای خرید ما بین ۵۰ تا ۱۰۰ هزار خودرو الکتریکی طی دوره‌ای ۱۰ ساله را با «لوسید گروپ» که صندوق سرمایه‌گذاری‌های عمومی سعودی اغلب سهام آن را در مالکیت خود دارد، امضا کرد.

 

انتهای پیام//

 

منبع: معدن ۲۴ (www.madan24.com)

اخبار مرتبط

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها