رایزنی برای تاسیس شرکت مشترک کشتیرانی ایران و عمان

معدن۲۴:رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در دیدار با رئیس اجرایی شرکت کشتیرانی سلطنت عمان بر تقویت ظرفیت‌های حمل و نقل دو کشور تاکید کرد.

معدن۲۴:رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در دیدار با رئیس اجرایی شرکت کشتیرانی سلطنت عمان بر تقویت ظرفیت‌های حمل و نقل دو کشور تاکید کرد.

در دیدار علیرضا پیمان‌پاک با رئیس اجرایی شرکت کشتیرانی سلطنت عمان، دو طرف در خصوص همکاری‌های مشترک به ویژه در زمینه تاسیس شرکت مشترک کشتیرانی و همچنین فعال کردن ظرفیت‌های حمل و نقل دو کشور به منظور توسعه روابط دوجانبه و چندجانبه و به ویژه ترانزیت کالا میان کشورهای منطقه تاکید کردند.

لازم به ذکر است حجم مبادلات تجاری بین ایران و عمان در سال ۱۴۰۰ با یک میلیارد و ۳۳۶ میلیون دلار رکورد تازه‌ای را به ثبت رساند و رشد ۵۳ درصدی را نسبت به سال قبل داشت.

در  این سفر همچنین نشست تجاری ایران و عمان با حضور علیرضا پیمان پاک و هیات همراه و رییس اتاق بازرگانی عمان و بخش خصوصی این کشور در اتاق بازرگانی مسقط برگزار شد.

معاون وزیر صمت در این دیدار با اشاره به جایگاه استراتژیک  جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان بر امکان صادرات مجدد و ترانزیت بین دو کشور تاکید کرد.

وی با اشاره به موافقت‌نامه‌های تجارت آزاد سلطنت عمان با دیگر کشورها و حجم ۱.۵ تریلیون دلاری تجارت منطقه به تلاش برای افزایش سهم دو کشور از این بازار منطقه‌ای با تقویت زیرساخت‌های تجاری به ویژه حمل و نقل بین‌المللی، ترانزیت و فعال کردن کریدور شمال- جنوب تاکید کرد.

رضا صالح جمعه، رییس اتاق بازرگانی عمان نیز در این نشست با اشاره به افزایش مبادلات دو کشور گفت: با وجود  مشکلات بانکی و حمل و نقل، تلاش دو طرف برای افزایش روابط تجاری ادامه پیدا خواهد کرد.
گفتنی است در آستانه سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به عمان، علیرضا پیمان‌پاک رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در راس هیاتی بلندپایه تجاری، بازاریابی متشکل از ۳۰ شرکت خصوصی، نمایندگان سازمان بنادر و صندوق ضمانت صادرات روز دوشنبه وارد این کشور شد و مورد استقبال مقامات عمانی از جمله مدیرکل تجارت وزارت صنایع، بازرگانی و توسعه سرمایه‌گذاری سلطنت عمان و همچنین علی نجفی خوشرودی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسقط قرار گرفت.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام//

 

منبع: معدن ۲۴ (www.madan24.com)

اخبار مرتبط

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها