ثبات کم سابقه در قیمت جهانی کرومیت

کرومیت ایران، کماکان 280-270 دلاراست.

کرومیت ایران، کماکان 280-270 دلاراست.

بیش از یکماه و نیم ثبات قیمت جهانی رکورد جالبی را ثبت کرده. و این در حالی هست که اکثر فعالان بازار کرومیت، نسبت به افزایش قیمتهای جهانی خوشبین هستند.
.
قیمت های خرید داخلی ایران در یکماه و نیم گذشته دشتخوش تغییرات بود و به نوعی تغییرات اساسی در نحوه تعیین قیمتهای داخلی اتفاق افتاده است.
.
با ورود اولین محموله ی کرومیت افریقای جنوبی جهت مصرف کارخانه ی فروکروم رفسنجان، ایران از صادرات کرومیت، به واردات کرومیت روی آورد.
.
به این معنی که مصرف کننده های داخلی ایران که دو کارخانه فروکروم رفسنجان و فروکروم جغتای سبزوار هستند، به دنبال تامین مواد اولیه به قیمت های جهانی و حتی واردات کرومیت هستند.
.
چشم انداز مصرف کرومیت برای دو سه سال آینده در ایران، سالیانه یک میلیون تن کرومیت هست، و این در حالی هست که بیشترین میزان صادرات کرومیت ایران در سالهای گذشته، در حدود چهارصد هزار تن بوده است. و در صورت تکمیل پروژه ها به ناچار وارد کننده ی کرومیت خواهیم بود.
.
مطمئنا با توجه به احداث کارخانه های جدید در ایران این میزان مصرف نیز افزایش خواهد یافت.
.
با توجه به نیاز مبرم کارخانه های فروکروم ایران، به سنگ کروم، معدنکاران میباست برنامه ریزی بهتری جهت اکتشاف و شناسایی ذخایر جدید داشته و بفکر افزایش عمر مفید معادن کرومیت باشند.
.
برای سرمایه‌گذاری در معادن کرومیت نیز، بهترین فرصت است و امیدواریم که با دورنمای مثبتی که در بخش معدنی کرومیت وجود دارد، شاهد ورود سرمایه گذاران قدرتمند و با برنامه در این بخش معدنی باشیم.
.
و معادن کرومیت که سالها مورد بی مهری و بی توجهی سازمانهای متولی بوده اند، مجددا با برنامه ریزی درست اکتشافی، حمایتی و سرمایه گذاری به چرخه ی معادن پرسود بازگردند.
نویسنده:مصطفی مالداری

 

انتهای پیام//

 

منبع: معدن ۲۴ (www.madan24.com)

اخبار مرتبط

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها