تلاشگران ذوب آهن اصفهان رکورد تولید ۷۵۰ تن H۱۸ در یک شیفت را ثبت کردند

معدن۲۴:تلاشگران ذوب آهن اصفهان رکورد تولید ۷۵۰ تن H۱۸ که یک محصول دارای ارزش افزوده بالا در سبد محصولات این مجتمع عظیم صنعتی محسوب می شود را در یک شیفت ثبت کردند . این موفقیت پس از گذشت حدود ۷ سال از تولید این محصول با اختلاف بالای ۱۵۰ تن تولید نسبت به قبل،در تاریخ سی و یکم خردادماه به ثمر نشست و علت عمده آن اصلاحاتی در استندها و تقویت تجهیزات ،افزایش سرعت خطی تجهیزات،تجربه و مهارت بی نظیر پرسنل تولیدی است.

معدن۲۴:تلاشگران ذوب آهن اصفهان رکورد تولید ۷۵۰ تن H۱۸ که یک محصول دارای ارزش افزوده بالا در سبد محصولات این مجتمع عظیم صنعتی محسوب می شود را در یک شیفت ثبت کردند . این موفقیت پس از گذشت حدود ۷ سال از تولید این محصول با اختلاف بالای ۱۵۰ تن تولید نسبت به قبل،در تاریخ سی و یکم خردادماه به ثمر نشست و علت عمده آن اصلاحاتی در استندها و تقویت تجهیزات ،افزایش سرعت خطی تجهیزات،تجربه و مهارت بی نظیر پرسنل تولیدی است.

محمدامین یوسف زاده مدیر مهندسی نورد ذوب آهن اصفهان با اعلام این خبر گفت : این رکورد تولید به همت تلاشگران گروه سه نورد ۶۵۰ به عنوان برگ زرین دیگری در این مجتمع عظیم صنعتی و در بخش تولید محصولات دارای ارزش افزوده بالا محسوب می شود و حقیقتاً تمرکز امسال ما تکمیل سبد کامل تیرآهن های H می باشد و انشاا… تا پایان سال تا سایز H۴۰۰ را به سبد محصولات با ارزش افزوده بالا اضافه می کنیم و بزودی خبر تولید Hهای جدید اعلام خواهد شد. به طور نمونه در H۲۴۰ هم طراحی و هم تراش غلتک ها خاتمه یافته و تا قبل از پایان تیرماه به بازار عرضه خواهد شد و به دنبال آن با یک فاصله دو الی سه هفته ای H۲۶۰ را خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه این مقطع تولیدی به عنوان کاربردی ترین تیرآهن بال پهن، بازار بسیار خوبی دارد،افزود : بدون تردید وقتی که بازار کشور و مهندسین محاسب نظام مهندسی از تامین کافی و به موقع مقاطع H اطمینان خاطر داشته باشند،بزودی محاسبات سازه ها از بتن مسلح به سمت اسکلت فلزی بر مبنای H تغییر داده خواهد شد که حداقل ایمنی آن در مقابل زلزله ۳۰ درصد بالاتر است و سرعت ساخت و ساز هم چیزی حدود ۲۵ درصد سریع تر می باشد و از همه مهم تر عمر مفید سازه که در حال حاضر در ایران حدود ۲۵ سال است به بیش از ۱۰۰ سال خواهد رسید و در کل هزینه های ساخت و ساز را در ،دراز مدت بسیار کاهش خواهد داد : بر اساس رده بندی فعلی بازار از لحاظ سود آوری ،Hها در رتبه اول محصولات با ارزش بالا که در انحصار ذوب آهن می باشد ، سپس کلاف و پس از آنها I ۷ (آی هفت ) قرار دارد.

مدیر مهندسی نورد ذوب آهن اصفهان ثبت این رکورد بزرگ در تولید محصول H۱۸را به تلاشگران بخش نورد و سایر همکاران ذوب آهنی تبریک گفت و از تولید پروفیل های جدید H در آینده نزدیک خبر داد.

مهران مقراضچی سرپرست نورد ۶۵۰ ذوب آهن اصفهان نیز در ادامه گفت : تیرآهن های بال پهن یا IPB به دلیل شکل ظاهری به تیرآهن H معروف هستند و تفاوت عمده تیرآهن معمولی یا IPE و تیرآهن H در شکل و اندازه سطح مقطع آن است. از آنجا که سطح مقطع تیرآهن های H بزرگتر است،سبب شده این پروفیل از استحکام و مقاومت بالایی نسبت به سایر تیرآهن ها برخوردار باشد لذا این محصول کاربرد زیادی در ساختمان سازی و ساخت پروژه های صنعتی مانند ساخت اسکله ، کشتی سازی ، سکوهای نفتی ، سوله ، پل سازی و سد سازی دارد .

وی با اشاره به اینکه تیرآهن های بال پهن یکی از پر کاربرد ترین مقاطع فولادی در بازار دنیا هستند و به عنوان رکن اصلی اسکلت بندی ساختمان شناخته می شوند،افزود : استفاده از تیرآهن های بال پهن در صنعت ساختمان سازی مزایای بسیاری دارد که از جمله آن می توان به مقاومت بالا در برابر زلزله و رانش زمین اشاره کرد و از آنجا که ایران در منطقه زلزله خیز قرار دارد، استفاده از سازه های فلزی به جای سازه های بتنی باعث افزایش ایمنی ساختمان در برابر زلزله خواهد شد.

سرپرست نورد ۶۵۰ تصریح کرد: از سال های قبل برای تامین نیاز کشور به تیرآهن بال پهن ، طراحی و تولید این پروفیل در دستور کار مهندسی نورد قرار گرفت و تا کنون سایزهای ۱۴ و ۱۶ و ۱۸ و ۲۰ و ۳۰ در دو اندازه سبک و سنگین با موفقیت تولید شده و طراحی سایر سایزهای دیگر نیز در دست اقدام است.

مهران مقراضچی اظهار داشت : تولید H۱۸ در کارگاه نورد ۶۵۰ به سال ۱۳۹۱ بر می گردد که پس از تولید آزمایشی و رسیدن به نتایج مطلوب طبق استاندارد ملی ایران به سبد محصولات فولادی ذوب آهن اصفهان اضافه گردید و تا هم اکنون نیز روند تولید این پروفیل ادامه داشته است و اخیراً با توجه به تفاوت قیمت آن نسبت به تیرآهن های معمولی چند ماهی است که به طور مرتب در برنامه تولید کارگاه نورد ۶۵۰ گنجانده شده است.

 

انتهای پیام//

 

منبع: معدن بیدار ۲۴ (madanbidar.ir)

اخبار مرتبط

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها