تصویب طرح احداث منطقه نمونه گردشگری مجتمع پتاس در کارگروه میراث فرهنگی استان اصفهان

به گزارش معدن ۲۴، علی علوی نائینی؛ مدیر مجتمع پتاس خوروبیابانک با بیان این مطلب گفت: از اواسط سال ۹۴ فعالیت گردشگری در قالب فاز یک شامل احداث آبشار نمکی، ۶ عدد سوییت نمکی و یک کافی شاپ در مجتمع آغاز شد.

به گزارش معدن ۲۴، علی علوی نائینی؛ مدیر مجتمع پتاس خوروبیابانک با بیان این مطلب گفت: از اواسط سال ۹۴ فعالیت گردشگری در قالب فاز یک شامل احداث آبشار نمکی، ۶ عدد سوییت نمکی و یک کافی شاپ در مجتمع آغاز شد.

وی در ادامه افزود: در ایام تعطیلات نوروز سال ۹۵ حدود ۱۰ هزار نفر گردشگر از مجتمع توریستی پتاس خور و بیابانک بازدید داشتند که این تعداد بازدیدکننده انگیزه ای شد تا کلیه پتانسیل ها و جاذبه های گردشگری مجتمع را شناسایی و در قالب یک طرح جامع گردشگری ارائه نمائیم.

علوی نائینی خاطر نشان کرد: پس از تهیه طرح جامع، یک تفاهمنامه بین شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با موضوع فعالسازی پتانسیل های گردشگری معدن پتاس خوروبیابانک منعقد شد و پس از آن توانستیم مصوبه کمیته سرمایه گذاری سازمان ایمیدرو جهت جذب سرمایه گذار را دریافت نمائیم.

وی خاطر نشان کرد: هفته گذشته در نشست کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان که با حضور زرگرپور؛ استاندار اصفهان و رئیس کارگروه میراث فرهنگی استان، محمد علی طرفه؛ معاون امور عمرانی و قائم مقام رئیس کارگروه میراث فرهنگی استان و به دبیری اداره کل میراث فرهنگی استان و با حضور مدیران و کارشناسان ارشد استان برگزار شد، طرح تأسیس مجتمع گردشگری پتاس در شهرستان خور و بیابانک (در شرق استان اصفهان) مورد بررسی قرار گرفت و سپس مورد تأیید و تصویب اعضای کارگروه قرار گرفت.

مدیر مجتمع پتاس خور و بیابانک تصریح کرد: آگهی فراخوان جذب سرمایه گذار طرح جامع گردشگری منطقه پتاس خور و بیابانک از طریق روزنامه های کثیرالانتشار منتشر شده است و امیدواریم به کمک سرمایه گذار بخش خصوصی شاهد توسعه صنعت گردشگری در مجتمع پتاس و کل شهرستان خور و بیابانک باشیم.

گفتنی است مجتمع پتاس خور و بیابانک یکی از بزرگترین تولید کنندگان پتاس در خاورمیانه می باشد و این مجتمع با وسعت معدنی ۲۰۰۰کیلومترمربع در استان اصفهان، شهرستان خور و بیابانک واقع شده است.

 

انتهای پیام//

 

منبع: معدن ۲۴ (www.madan24.com)

اخبار مرتبط

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها