تحلیل بازار کرومیت در پایان سال 1397/چالش صادرات کرومیت در زمان تحریم ها

 

 

تحلیل از مصطفی مالداری ( کارشناس کرومیت )

از شروع سال میلادی 2019 تا کنون قیمت جهانی کرومیت دستخوش کمترین تغییرات بوده و حدود 0.33درصد رشد در مورد کرومیت بوده است.

قیمت حال حاضر کرومیت ایران 210-205 دلار برای کرومیت عیار42درصد می باشد،که در ایران از 000/800/1 -000/100/2 هزار تومان بستگی به قیمت دلار در تغییر می باشد.

باتوجه به نزدیک شدن به آخر سال 97 اکثرمعادن موجودی خود را به حداقل ممکن رسانده و در اسفند ماه ، بازار خرید و فروش کرومیت داغ تر شده است.

تعدادی از معدنکاران بر این باورند که با نگه داشتن کرومیت برای سال98 می توانند قیمت بالاتری به فروش برسانند.

بازار خریدوفروش کرومیت ایران تا یکماه آینده، تا اوایل اردیبهشت ، بخاطر تعطیلات و همچنین شروع مجدد کارها، رونق کمتری خواهد داشت.

امّا در سال گذشته قیمت کرومیت بیشتر از اینکه دستخوش تغییرات جهانی باشد. وابسته به قیمت دلار بوده و قیمت دلار بصورت مستقیم روی قیمت های ریالی کرومیت ایران تاثیر گذار بود.

بازرگانان و صادرکنندگان کرومیت از وضعیت موجود در صادرات کرومیت به هیچ عنوان راضی نیستند. و به علّت مسائل تحریم و عدم توانائی در ارسال مستقیم کرومیت به چین ناراضی اند.

افزایش هزینه های حمل وTHC و همچنین افزایش زمان رسیدن محموله های کرومیت به چین از مهمترین مواردی هست که کاهش رغبت صادرات برای کرومیت را در پی داشته است.

باتوجه به زمان زیادی که برای رسیدن محموله ها به چین وجود دارد ریسک زیادی برای صادرکنندگان از لحاظ تغییر قیمت های جهانی از زمان ارسال تا زمان رسیدن محموله کرومیت به چین وجود دارد.

امّا در کل وضعیت قیمت های جهانی از ابتدای سال2019 تا کنون روندی رو به رشد داشته و فعالان بازار کرومیت به افزایش قیمت های جهانی خوشبین هستند.

موجودی دپوی کرومیت در ماه گذشته ، کاهش داشته و این موضوع نیز می تواند در افزایش قیمت جهانی کرومیت کمک کند.

قیمت های فرو کروم از ابتدای سال تا کنون 11درصد افزایش یافته است.

فروشندگان کرومیت در چین قیمت های بالاتر پیشنهاد می دهند که با مقاومت خریداران مواجه شده اند.

اکثر فعالان بازار کرومیت در چین خواستار افزایش قیمت ها بوده و خوشبین به افزایش قیمت های کرومیت هستند.

 

 

 

انتهای پیام//

 

منبع: معدن ۲۴ (www.madan24.com)

اخبار مرتبط

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها