تاثیر افزایش تعرفه واردات فولاد آمریکا بر چین چیست؟

براساس اعلام سایت ژائوگانگ (zhaogang) تعرفه 25 درصدی از سوی آمریکا بر روی واردات فولاد، صنعت فولاد چین را تحت تاثیر قابل توجهی قرار می دهد.

براساس اعلام سایت ژائوگانگ (zhaogang) تعرفه 25 درصدی از سوی آمریکا بر روی واردات فولاد، صنعت فولاد چین را تحت تاثیر قابل توجهی قرار می دهد.

علی رغم اینکه صادرات مستقیم فولاد چین به آمریکا محدود بوده و تنها سهم 2 درصدی از واردات آمریکا را به خود اختصاص داده اما فولاد صادراتی چین بازار گسترده ای را در بخش فولاد جنوب شرقی آسیا و همینطور ژاپن و کره جنوبی دارد که این کشورها با پالایش دوباره آنها، صادرات را به آمریکا مجددا انجام می دهند.

تاکنون چین نتوانسته است در لیست10 واردکننده برتر فولاد به آمریکا قرار گیرد. گفتنی است آمریکا در مجموع در سال 2017 بالغ بر 38 میلیون و 100 هزار تن واردات داشت.

کانادا، برزیل و کره جنوبی سه کشور برتر واردکننده به آمریکا به حساب می آیند و به ترتیب سهم 17 درصد، 13 درصد و 12 درصدی خود را حفظ کرده اند.

مکزیک رتبه چهارم را دارد و سهم صادرات آن به آمریکا 9 درصد است. سپس ترکیه و ژاپن هر یک با سهم 7 درصد رتبه های 5 و 6 قرار دارند و روسیه با سهم 6 درصد رتبه هفتم، آلمان با سهم 4 درصد، تایوان و ویتنام هر یک با سهم 3 درصد به ترتیب در رتبه های هشتم تا دهم قرار دارند.

در میان این واردات، صادرات کره جنوبی 3 میلیون و 750 هزار تن، ترکیه 2 میلیون و 190 هزار تن، ژاپن یک میلیون و 500 هزار تن و آلمان یک میلیون و 400 هزار تن بود. صادرات واقعی چین به آمریکا هم یک میلیون و 180 هزار تن بود.

با این حال بخشی از صادرات فولاد چین از کارخانجات فرآوری فولاد کره جنوبی، ویتنام، ژاپن، فیلیپین و مالزی بوده است.

براساس اعلام ژائوگانگ این کشورها عمدتا محصولات HRC را پیش از فرآوری از چین وارد می کنند و سپس مجددا تقریبا 10 میلیون تن درقالب محصولات فرآوری شده به آمریکا صادر می کنند.

بنابراین تغییر و افزایش تعرفه های وارداتی آمریکا تاثیر زیادی بر صادرات مستقیم چین به کشورهای آسیایی خواهد داشت.

 

انتهای پیام//

 

منبع: معدن ۲۴ (www.madan24.com)

اخبار مرتبط

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها