عدم استقبال از بودجه اکتشافی صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی

صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی

عباسعلی ایروانی مدیرکل سابق دفتر نظارت بر امور معدنی وزارت صمت و عضو فعلی هیئت مدیره صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی خاطرنشان کرد: بودجه سالانه مختص به اکتشاف معادن این صندوق سالانه ۵۰۰ میلیارد تومان است که به دلیل مشکلات و معضلات موجود در سرمایه گذاری های اکتشاف معادن، از آن استقبال نمی شود.
وی با اشاره به حمایت و اختصاص بودجه لازم از طرف این صندوق برای پروژه های اکتشاف معادن افزود: در ذیل ردیف بودجه های مختص به فعالیت های مختلف معدنی از جمله اکتشاف، استخراج، فرآوری، ماشین آلات و… سالانه حدودا ۵۰۰ میلیارد تومان به اکتشاف اختصاص داده شده که متاسفانه به دلیل موانع موجود پیش روی سرمایه گذاران معدنی، مشکلات در استعلام سازمان ها، روال اداری طولانی و خسته کننده و… متقاضیان از آن استقبالی نمی‌کنند و عملا روی دست می‌ماند.

استقبال مطلوب از تسهیلات خرید ماشین آلات معدنی ساخت داخل
عضو هیئت مدیره صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی از استقبال مطلوب شرکت های داخلی برای اخذ تسهیلات خرید ماشین آلات معدنی ساخت داخل خبر داد و گفت: از ابتدای انتشار فراخوان، نزدیک به ۲۰۰ مورد تقاضا جهت اخذ تهسیلات داشتیم که تا کنون ۴۲ مورد از آن ها مطابق با شرایط مورد تایید قرار گرفته است.
گفتنی ست پیش‌تر صندوق بیمه فعالیت های معدنی، فراخوانی را برای تسهیلات خرید ماشین آلات تولید داخل با سود ۱۲ درصد، تنفس ۶ ماهه و تا حداکثر ۸۰ درصد قیمت کل خرید ارایه کرده بود. 

اخبار مرتبط

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها