بهره برداری از کارخانه ۲۰۰ هزارتنی فروکروم در رفسنجان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با بیان اینکه دولت راه ۶۰ ساله را در کرمان چهار سال پیمود گفت: دولت تدبیر و امید با تاکید بر لزوم تولید محصولات پایین دستی و دانش بنیان از مواد معدنی، موجبات راه اندازی کارخانه فروکروم را بعد از گذشت ۶۰ سال در این استان فراهم کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با بیان اینکه دولت راه ۶۰ ساله را در کرمان چهار سال پیمود گفت: دولت تدبیر و امید با تاکید بر لزوم تولید محصولات پایین دستی و دانش بنیان از مواد معدنی، موجبات راه اندازی کارخانه فروکروم را بعد از گذشت ۶۰ سال در این استان فراهم کرد.

به گزارش معدن۲۴ مهدی حسینی نژاد در نمایشگاه دستاوردهای دولت تدبیر و امید افزود: تا قبل از روی کار آمدن دولت یازدهم به راحتی نمی شد زیرساخت های مورد نیاز را تامین کرد اما امروز تمام زیرساختها در حوزه صنایع و معادن به سرعت در حال اجراست.
وی ادامه داد: یک کارخانه تولید فرو کروم با ظرفیت ۲۰۰ هزار تن با مشارکت سرمایه گذار خارجی در رفسنجان به بهره برداری رسید و فاز دوم این کارخانه نیز بزودی افتتاح خواهد شد.
حسینی نژاد افزود: پروژه احداث کارخانه فولاد بافت نیز سال ۱۳۸۶ در استان کرمان کلید خورد و تا سال ۹۳ تنها فاز یک این کارخانه ۶۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشت اما با حمایت های دولت یازدهم در کوتاهترین زمان ممکن به بهره برداری رسید.
وی با اشاره به مشکلات حوزه زغال سنگ استان کرمان بیان کرد: دهه ۴۰ کار اکتشاف زغال سنگ در کرمان آغاز شد و از دهه ۵۰ عملیات استخراج از معادن کلید خورد و متاسفانه سیاست این بود که صرفا زغال استخراج کنیم و فولادسازی را در اصفهان انجام دهیم.
حسینی نژاد ادامه داد: بر مبنای این سیاست بیش از ۱۷ هزار نفر در شرکت معادن زغال سنگ به کار گرفته شدند و امروز این میزان اشتغال برای استان یک چالش شده است.
وی اضافه کرد: در واقع باید گفت ضوابط و مقررات، صنعت زغال، این استان را دچار چالش کرده و ما برای رفع مسائل و مشکلات زغال سنگ تلاش زیادی کردیم و حتی همه ارکان حکومت در استان با هم متحد شدند تا مشکلات این بخش حل شود و نهایتا در سال ۹۶ توانستیم یک افزایش قیمتی را در زغال سنگ لحاظ کنیم.
حسینی نژاد با بیان اینکه ایجاد شورای عالی معادن یک ظرفیت بسیار خوب برای استان کرمان به شمار می رود عنوان کرد: اگر بتوانیم بخشی از حقوق دولتی معادن را در زیرساخت های صنایع و معادن استان هزینه کنیم یقینا بسیاری از مشکلات مرتفع خواهد شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به تلاش دولت در راستای تکمیل ارزش افزوده تولیدات این استان خاطرنشان کرد: امروز از زغال سنگ بیش از ۶۰ هزار تن قطران و ۱٫۲ میلیون تن کک تولید می کنیم و حرکت به سمت تولید محصولات دانش بنیان از این مواد معدنی در دستور کار است.
۴۲ نوع ماده معدنی در استان کرمان شناسایی شده که ۸۳ و نیم درصد این مواد معدنی مربوط به چهار ماده مس، کرومیت، زغال سنگ و سنگ آهن است و همچنین ۲۱ درصد فعالیت های معدنی کشور در این استان انجام می شود.
سالانه ۶۳ میلیون تن مواد معدنی از معادن کرمان استخراج می شود

 

انتهای پیام//

 

منبع: معدن ۲۴ (www.madan24.com)

اخبار مرتبط

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها