بهره برداری از کارخانه فولاد سازی غدیر نی‌ریز در نیمه نخست سال 1401/ لزوم شناسایی معادن جدید برای تامین خوراک فولادسازان

مدیرعامل مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز گفت: اولویت نخست امسال در مجتمع غدیر نی ریز، به بهره برداری رسانیدن کارخانه فولادسازی است که چند سال به طول انجامیده است و امیدواریم در 6 ماهه ابتدایی امسال این مهم محقق شود.

مدیرعامل مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز گفت: اولویت نخست امسال در مجتمع غدیر نی ریز، به بهره برداری رسانیدن کارخانه فولادسازی است که چند سال به طول انجامیده است و امیدواریم در 6 ماهه ابتدایی امسال این مهم محقق شود.

 «محسن مصطفی‌پور» در گفت‌وگو با سایت خبری- تحلیلی معدن24 با اشاره به سال 1400 افزود: سالی که گذشت با وجود همه فراز و فرودها و مشکلات از جمله مشکلات زیرساختی، قطعی‌های گاز و برق، نوسانات روند قیمتگذاری و غیره، اما فولادسازان و صنعتگران توانستند کارنامه و عملکرد قابل قبولی داشته باشند.

وی بیان‌داشت: صنعتی همچون فولاد که همیشه از آن به عنوان آبروی کشورها یاد می شود، باید در کشورمان دارای اهمیت و جایگاه قابل توجه باشد.

مصطفی‌پور گفت: با توجه به رکود سایر صنایع در سال های اخیر و بروز مشکلات متعدد در مسیر فعالیت صنعتگران دیگر حوزه ها، امروز نگاه و تمرکز بر حوزه فولاد بیشتر شده و برخی به شمارش سودهای حاصله در شرکت‌های فولادی روی آورده اند؛ اما باید گفت ملاک قابل اتکایی نیست.

وی ادامه‌داد: امروز که در دوران سخت اقتصادی و به تعبیر مقام معظم رهبری در «جنگ تمام عیار اقتصادی» به سر می بریم، صنعت فولاد توانسته خود را در مدار استاندارد حفظ کند و درآمدهای همین حوزه می‌تواند کشور را از مشکلات آتی نجات دهد.

مدیرعامل مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز ابراز امیدواری کرد در سال 1401 دستاوردهای خوبی را در بخش فولاد شاهد باشیم، هرچند هنوز مشکلاتی وجود دارد که برطرف نشده است.

وی اظهار داشت: یکی از مشکلات مهم، لزوم شناسایی معادن خوب و رسانیدن آنها به مرحله اکتشاف، استخراج و بهره برداری است، زیرا بطور حتم در سال های نه چندان دور به مشکل جدی در تامین خوراک برای مواد اولیه کارخانجات فولاد برخواهیم خورد.

** اولویت‌های مجتمع غدیر نی ریز در سال 1401

مصطفی پور گفت: اولویت نخست امسال در مجتمع غدیر نی ریز، به بهره برداری رسانیدن کارخانه فولادسازی است که چند سال به طول انجامیده است و در سال گذشته اقدامات خوبی برای توسعه مناسب و قابل قبول آن برداشته شد.

وی ابراز امیدواری کرد کارخانه فولاد سازی در نیمه نخست سال 1401 به بهره برداری برسد.

مدیرعامل مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز ادامه داد: تسریع در اجرا و ساخت کارخانه گندله‌سازی، اولویت دیگر امسال ما است و در تلاشیم در کوتاه ترین زمان ممکن آن را به مدار تولید برسانیم.

وی بیان داشت: امسال بطور حتم ساخت کارخانه آهک اجرایی می شود و در راستای مسوولیت های اجتماعی‌مان نیز اجرای طرح انتقال آب و همچنین بهره برداری از پساب شهر نی‌ریز با همکاری شرکت آبفای استان فارس یکی از پروژه های مهم محسوب می شود.

مصطفی پور تصریح کرد: در تلاشیم با بهره گیری از دانش نوین، شرکت‌های دانش بنیان و فناوری‌های جدید مطابق با شعار امسال، به ارتقای بهره وری در مجموعه کمک کرده و اشتغال پایدار داشته باشیم.

 

 

Normal
0

false
false
false

EN-US
X-NONE
AR-SA

/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:”Table Normal”;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-parent:””;
mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt;
mso-para-margin-top:0in;
mso-para-margin-right:0in;
mso-para-margin-bottom:8.0pt;
mso-para-margin-left:0in;
line-height:107%;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:11.0pt;
font-family:”Calibri”,sans-serif;
mso-ascii-font-family:Calibri;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-hansi-font-family:Calibri;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;}

 

انتهای پیام//

 

منبع: معدن ۲۴ (www.madan24.com)

اخبار مرتبط

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها