برنامه ریزی برای تولید ۴۰۰ هزار تن فولاد آلیاژی در ذوب آهن/ آمادگی برای تامین محصولات طرح ملی مسکن

مدیرعامل شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان از برنامه ریزی این شرکت برای تولید ۴۰۰ هزار تن انواع محصولات در خانواده فولاد آلیاژی در سال جاری خبر داد.

مدیرعامل شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان از برنامه ریزی این شرکت برای تولید ۴۰۰ هزار تن انواع محصولات در خانواده فولاد آلیاژی در سال جاری خبر داد.

به گزارش سایت خبری تحلیلی معدن ۲۴، ایرج رخصتی امروز سه‌شنبه در نخستین همایش تخصصی استیل پرایس با موضوع فولادهای پیشرفته و با ارزش افزوده بالا در محل هتل المپیک تهران افزود: پیش از انقلاب حداکثر ۵۵۰ هزار تن فولاد در کشور تولید می شد که عمده آن فولاد ساختمانی بود.
وی بیان داشت: امروز بیش از ۴۴ میلیون تن ظرفیت قابل دسترسی فولاد در کشور است و ۳۰ میلیون تن فولاد تولید می شود.
مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان ادامه داد: این شرکت پرچمدار تولید فولاد عمومی در کشور است، اما امروز با رقبایی در کشور مواجهیم که با ظرفیت های پایین تر از ما به اندازه ذوب آهن تولید می کنند و بر این اساس باید پوست اندازی کرده و رویکردهای ۴۰ سال گذشته را تغییر دهیم.
وی خاطرنشان کرد: به برکت وجود فناوری کوه بلند، ذوب آهن از قابلیت تولید فولاد آلیاژی برخوردار است.
رخصتی گفت: ریل، یکی از مواردی بود که ذوب آهن توانسته به فناوری آن دست یابد.
وی همچنین از تولید سوزن ریل در آینده نزدیک خبر داد که دست‌کم ۷ هزار عدد از آن در کشور مورد نیاز است.
مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان، به وجود زنجیره کامل تولید فولاد، استفاده از فناوری کوره بلند و وجود واحد گوگرد زدایی از چدن مذاب به عنوان برخی مزایای رقابتی شدن این شرکت در تولید فولاد آلیاژی و صنعتی اشاره کرد.
وی از آمادگی بالای ذوب آهن برای تحویل محصولات فولادی مورد نیاز برای تولید سالیانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور خبر داد.

 

انتهای پیام//

 

منبع: معدن بیدار ۲۴ (madanbidar.ir)

اخبار مرتبط

هیچ داده ای یافت نشد

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها