انتقال آب به یزد یک طرح تمدنی است

استاندار یزد: استان یزد در حال حرکت در مسیر تکمیل چرخه تولید، از استخراج سنگ آهن تا تولید ورق و صنایع پایین دستی است.

استاندار یزد: استان یزد در حال حرکت در مسیر تکمیل چرخه تولید، از استخراج سنگ آهن تا تولید ورق و صنایع پایین دستی است.

وی استراتژی و راهبرد اساسی استان یزد در بحث معادن را تکمیل زنجیره تولید و جلوگیری از خام فروشی عنوان کرد و افزود: استان یزد در حال حرکت در مسیر تکمیل چرخه تولید، از استخراج سنگ آهن تا تولید ورق و صنایع پایین دستی است.

استاندار یزد اظهار داشت: مردم استان از حجم عظیم برداشت از معادن و به دنبال آن تخریب زیست محیطی و مشکلات خاص آن و همچنین عدم انجام مسئولیت‌های اجتماعی معادن گلایه دارند.

فاطمی ادامه داد: تامین آب، استان مهمترین مسئله مهم و اساسی یزد و لازمه توسعه این استان است، بنابراین شورای عالی معادن می‌تواند به تجمیع مسئولیت‌های اجتماعی معادن و هدایت آن برای تامین آب استان کمک کند.

وی با بیان اینکه با حل مسئله آب، چالش جدی غیرقابل مدیریت در استان نخواهیم داشت، تصریح کرد: آب برای یزد، صرفا یک طرح عمرانی نیست بلکه یک طرح تمدنی است و در واقع تمدن نوین و جدید یزد بر پایه آب انتقالی به یزد شکل می‌گیرد.

استاندار یزد با بیان اینکه یزد، دومین استان معدنی و اولین استان با تنوع زیاد مواد معدنی در کشور است، خواستار تصویب مشارکت جدی معادن در طرح انتقال آب یا تعیین راهکار‌های آن برای مشارکت در این طرح شد.

 

انتهای پیام//

 

منبع: معدن ۲۴ (www.madan24.com)

اخبار مرتبط

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها