امضای 12 تفاهم‌نامه داخلی‌سازی تجهیزات صنعت آهن و فولاد با صرفه‌جویی ارزی 317 میلیون یورویی

در آیین افتتاحیه سومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران که روز سه‌شنبه ۱۹ بهمن برگزار شد، ۱۲ تفاهم‌نامه ساخت داخل با صرفه‌جویی ۳۱۷ میلیون یورویی به امضای مدیران عامل شرکت‌های فولادی و معدنی و تأمین‌کنندگان داخلی رسید.

در آیین افتتاحیه سومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران که روز سه‌شنبه ۱۹ بهمن برگزار شد، ۱۲ تفاهم‌نامه ساخت داخل با صرفه‌جویی ۳۱۷ میلیون یورویی به امضای مدیران عامل شرکت‌های فولادی و معدنی و تأمین‌کنندگان داخلی رسید.

دکتر بهرام سبحانی رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، دکتر آقامحمدی رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری و مهندس وجیه‌الله جعفری رئیس هیئت عامل ایمیدرو و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از سخنرانان آیین افتتاحیه این رویداد ملی بودند.

همچنین در افتتاحیه سومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران از ۲۰ تأمین‌کننده برتر زنجیره آهن و فولاد تقدیر شد و تندیس جایزه ملی فولاد ایران در زمینه بومی‌سازی و توسعه تکنولوژی به مدیران عامل این شرکت‌ها اهدا شد.

در آیین افتتاحیه این رویداد از خدمات مهندس محمود نوریان، مهندس محمود ابکا، مهندس قاسم مسکوب، مهندس حسن مطهری و مهندس سیدمحمد احرامیان به‌عنوان چهره‌های توسعه‌گرای صنعت فولاد در سال ۱۴۰۰ با اهدای لوح و تندیس تقدیر شد.

تولید فولاد ایران می‌تواند به 40 میلیون تن برسد

دکتر بهرام سبحانی رییس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در آیین افتتاحیه سومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران گفت: خوشبختانه صنعت فولاد ایران به خوبی تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کرد و اکنون ایران با تولید ۳۰ میلیون تن، دهمین تولیدکننده بزرگ فولاد جهان است.

وی گفت: ظرفیت نصب‌شده تولید فولاد ایران ۴۰ میلیون تن است و اگر محدودیت‌های زیرساختی مثل قطعی برق و گاز وجود نداشته باشد، تولید فولاد ایران می‌تواند به بیش از ۴۰ میلیون تن برسد.

وجیه الله جعفری رئیس هیئت عامل ایمیدرو نیز در آیین افتتاحیه این رویداد گفت: ارزش صادرات زنجیره فولاد ایران در سال جاری تاکنون بیش از ۵.۲ میلیارد دلار بوده است و سهم صنعت فولاد ایران از کل تولید فولاد خاورمیانه بیش از ۶۲ درصد است.

دکتر علی آقامحمدی رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری نیز در آیین افتتاحیه سومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران اظهار داشت: صنعت فولاد یکی از بزرگترین صنایع ایران است و این صنعت هم اکنون نیازمند تحول بیشتری است تا بتوانیم وارد یک فضای جدید کسب و کار در این عرصه شویم. در نسل پنجم صنعت باید با تعامل و همگرایی شرکت‌های فعال در عرصه فولادسازی بتوانیم شاهد پویایی صنعت فولاد ایران باشیم. اگر به گذشته نگاه کنیم باید بگوییم نمره صنعت فولاد ایران ۲۰ است، اما اگر به آینده نگاه کنیم باید بگوییم که هنوز راه دشواری پیش رو داریم چرا اقتصاد ایران باید به یک اقتصاد جهانی و صنایع بزرگ ما باید به صنایعی جهانی تبدیل شوند.

گفتنی است سومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران 19 تا ۲۱ بهمن‌ماه ۱۴۰۰ با حضور شرکت‌های مطرح فولادی و معدنی و تأمین‌کنندگان و سازندگان داخلی در محل هتل المپیک تهران دایر خواهد بود و این رویداد همزمان به‌صورت زنده نیز پخش اینترنتی می‌شود.   

Normal
0

false
false
false

EN-US
X-NONE
FA

/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:”Table Normal”;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-parent:””;
mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt;
mso-para-margin-top:0in;
mso-para-margin-right:0in;
mso-para-margin-bottom:10.0pt;
mso-para-margin-left:0in;
line-height:115%;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:14.0pt;
font-family:”Cambria”,serif;
mso-ascii-font-family:Cambria;
mso-ascii-theme-font:major-latin;
mso-hansi-font-family:Cambria;
mso-hansi-theme-font:major-latin;
mso-bidi-language:FA;
font-weight:bold;}

 

انتهای پیام//

 

منبع: معدن ۲۴ (www.madan24.com)

اخبار مرتبط

هیچ داده ای یافت نشد

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها