الزامات ضروری برای دستیابی به فولاد های با ارزش افزوده بالا

مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران، الزامات ضروری به منظور دستیابی به فولادهای با ارزش افزوده بالا را مطرح کرد.

مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران، الزامات ضروری به منظور دستیابی به فولادهای با ارزش افزوده بالا را مطرح کرد.

به گزارش سایت خبری تحلیلی معدن ۲۴، “علیرضا چایچی” امروز سه شنبه در نخستین کنفرانس تخصصی استیل پرایس با موضوع فولادهای پیشرفته و با ارزش افزوده بالا در محل هتل المپیک تهران افزود: وقتی صحبت از فولاد های با ارزش افزوده بالا و خاص می شود، علاوه بر نگاه اقتصادی و سودآوری، یک جایگاه برتر و برند را نیز برای ما تداعی می کند.
وی بیان داشت: در سال‌های گذشته سهم تولید فولاد های آلیاژی بین ۲ تا ۲.۵ درصد بود اما امروز این سهم به ۳.۵ درصد رسیده و در سال گذشته بیش از یک میلیون فولاد خاص در کشور تولید شد؛ هرچند با تولید ۱۲ درصدی این نوع فولاد ها در جهان فاصله داریم.
وی خاطرنشان کرد: در صنعت فولاد افزون بر ۶ میلیون اشتغال وجود دارد که هر شغل مستقیم می‌تواند زمینه هدایت و اشتغال هشت نفر را فراهم کند.
چایچی ادامه داد: هر یک دلار ارزش افزوده در صنعت فولاد، بیش از ۲.۵ دلار ارزش افزوده در صنایع مصرفی آن ایجاد می‌شود.
مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران اضافه‌کرد: این صنعت ۱۰۰ میلیون نفر اشتغال در جهان ایجاد کرده و ۴ درصد تولید ناخالص داخلی کل جهان را تشکیل می دهد.
وی بیان داشت: نیمی از فولاد در صنعت ساختمانی، ۱۲ درصد در صنعت خودروسازی و ۱۶ درصد در تجهیزات مکانیکی استفاده می شود.
چایچی ادامه داد: سال ۲۰۲۱ بیش از یک میلیارد و ۹۵۰ میلیون تن فولاد در جهان تولید شد که سهم ما تنها ۲۸.۵ میلیون تن بود.
وی بیان داشت: سال گذشته بیش از یک میلیون تن فولاد با ارزش افزوده بالا در کشور تولید شد که بیان کننده سرانه ۱۲ کیلوگرمی است، در حالی که سرانه جهان ۳۰ کیلوگرم است.
چایچی همچنین مصرف فولاد آلیاژی در کشورمان را ۹۰۰ هزار تن و سرانه ۱۱ کیلوگرم عنوان کرد، در حالی که سرانه جهان ۲۸ کیلوگرم است.

** الزامات ضروری دستیابی به فولاد های با ارزش افزوده بالا

وی خاطرنشان کرد: آلیاژ سازی مذاب متناسب با درخواست مشتریان و مطابق با استانداردهای ملی و جهانی، تضمین تمیزی فولاد از نظر محتوای آخال، کنترل ایجاد آنلاین با لیزر پروفایل در حین نورد، تنوع سایز و شکل محصولات و همچنین تضمین کیفیت سطحی محصولات میانی، تضمین کیفیت داخلی محصولات میانی و تضمین کیفیت سطحی محصولات نهایی، از جمله الزامات ضروری به منظور دستیابی فولادهای با ارزش افزوده بالا است.
پایان خبر////

 

انتهای پیام//

 

منبع: معدن بیدار ۲۴ (madanbidar.ir)

اخبار مرتبط

هیچ داده ای یافت نشد

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها