اعطای 55 میلیارد تومان سهام جایزه به سهامداران زرین معدن

رئیس هیات مدیره گروه صنعتی و معدنی زرین، به افزایش 200 درصدی سرمایه در شرکت کیمیای زنجان گستران اشاره کرد که به عنوان سهام جایزه به سهامداران زرین داده شده و هیچ پولی بابت آن پرداخت نخواهند کرد.

رئیس هیات مدیره گروه صنعتی و معدنی زرین، به افزایش 200 درصدی سرمایه در شرکت کیمیای زنجان گستران اشاره کرد که به عنوان سهام جایزه به سهامداران زرین داده شده و هیچ پولی بابت آن پرداخت نخواهند کرد.

به گزارش سایت خبری- تحلیلی معدن24، «ابراهیم جمیلی» در نشست خبری گروه صنعتی و معدنی زرین افزود:‌ به این ترتیب سهام زرین معدن از 65 به 120 میلیارد تومان افزایش یافته و 55 میلیارد تومان به عنوان سهام جایزه اعطا خواهد شد که می تواند در اصلاح قیمت های شرکت هایی که سهامدار عمده آن هستند تاثیر مثبتی داشته باشد.
رئیس هیات مدیره گروه صنعتی و معدنی زرین ادامه داد: مهمتر از آن، برنامه هایی است که پیشتر توسط این گروه آغاز شده و اکنون در حال عملیاتی شدن است که از جمله آنها افتتاح فاز 2 شرکت سرب و روی مهدی آباد است که می تواند سودآوری زرین معدن و کیمیا را افزایش دهد.
وی تاکید کرد: سهام این گروه همواره قدرت نقدشوندگی بالایی داشته که دلیل آن، رشد سودآوری حادث شده در گروه است.
جمیلی یادآور شد:‌ ما پیش از آغاز هیجانات بورس، برای دو شرکت زیرمجموعه گروه که شرایط ورود به بورس داشتند درخواست پذیرش کردیم تا به سهامی عام تبدیل شوند.
وی خاطرنشان کرد: عرضه اولیه این شرکت ها طی یکی دو ماه آینده انجام می شود.
رئیس هیات مدیره گروه صنعتی و معدنی زرین بیان داشت: جو هیجانی فعلی بورس به ضرر سهامداران واقعی است و افرادی که در بازار سرمایه حضور دارند باید به پایه و اساس شرکت ها که آیا بر مبنای سودآوری و عملیاتی بودن هست یا خیر توجه کنند.
این مسوول، خواستار آن شد که سهامداران گروه اسیر هیجانات نشوند و خاطرنشان کرد:‌ ما پشتیبان سهامداران مان خواهیم بود.
وی، اصلاح قیمت ها در بورس را کاملا طبیعی توصیف کرد و گفت:‌ نظیر چنین اتفاقی را در سال 85 شاهد بودیم که به دنبال اصلاح قیمت های جهانی و کاهش قیمت کامودیتی ها، ارزش سهام بیش از 60 درصد کاهش یافت، اما افرادی که آن زمان سهامشان را فروختند بعدها افسوس خوردند.

** عملیاتی شدن معدن زغال سنگ از حدود پایان سال
جمیلی همچنین از آغاز عملیاتی شدن معدن زغال سنگ این گروه خبر داد و گفت:‌ انتظار می رود فاز نخست بهره برداری از آن را تا پایان سال شاهد باشیم که می تواند در سودآوری شرکت های بورسی ما تاثیرگذار باشد.
وی بیان داشت: اکنون شاهد رشد قیمت فلزات در بازارهای جهانی هستیم و اگر قیمت دلار بالا رفته یا حتی ثبات یافته یا 10 تا 20 درصد کاهش یابد، سودآوری شرکت های زیرمجموعه گروه تضمین شده است.
رئیس هیات مدیره گروه صنعتی و معدنی زرین به بکارگیری شیوه های نوین از سوی گروه در موضوعات اکتشاف، فرآوری و تامین مواد اولیه اشاره کرد و افزود: عملیات تامین مواد اولیه سرب و روی با روش های جدید انجام می شود که این گروه را به یکی از مهمترین تامین کنندگان مواد اولیه این صنعت تبدیل خواهد کرد.
وی، در همین رابطه به ثبت دو اختراع در پژوهشکده گروه اشاره کرد که می تواند اثرگذاری خوبی در صنعت سرب و روی داشته باشد.
جمیلی، به حضور شرکت های دانش بنیان در این گروه اشاره کرد که طرح های زیادی از سوی ایده پردازان بویژه در حوزه شتاب دهنده های معدنی در حال شکل گیری است و ابراز امیدواری کرد این طرح ها در آینده نزدیک به ثمر برسند.

** حرکت به سمت اکتشافات عمیق
وی در ادامه و در پاسخ به پرسش های خبرنگاران، از حرکت گروه به سمت اکتشافات عمیق خبر داد که رویکرد نوینی در کشور است و افزود: رویکرد ما، نگاه جدید به معادن و یک نگاه علمی است.
رئیس هیات مدیره گروه صنعتی و معدنی زرین از انجام عملیات اکتشافی جدید در دو منطقه طبس و استان مرکزی خبر داد و گفت:‌ برپایه تفاهم نامه ای با وزارت صمت و شرکت تهیه و تولید، مشارکت این گروه در معادن کوچک در حال عملیاتی شدن است که می تواند علاوه بر تامین قسمت عمده ای از مواد اولیه مورد نیاز، در رورنق اقتصادی مناطق محروم نیز تاثیرگذار باشد.

** تکمیل زنجیره تولید
وی به برنامه های تکمیل زنجیره تولید در این گروه اشاره کرد و ادامه داد: اکنون در صنعت سرب و روی، به دنبال تبدیل کنسانتره به شمش و مراحل بعد از آن هستیم.
جمیلی درخصوص صادرات نیز خاطرنشان کرد:‌ هرچند تداوم تحریم ها محدودیت هایی برای گروه به ویژه در بازگشت پول به وجود آورده، اما همچنان مشتریان خارجی خود را حفظ کرده و کالاهایمان صادر می شود.
وی بیان داشت: ‌با توجه به تبدیل کنسانتره به شمش، نگرانی از محدودیت های عوارض صادراتی نداریم، علاوه بر آن با ثبت یک اختراع و تبدیل کنسانتره سولفوره به شمش (که هیچ کارخانه ای در کشور از آن استفاده نمی کرد)، به دنبال خلق ارزش افزوده های جدید در گروه هستیم.

** وزیر صمت
رئیس هیات مدیره گروه صنعتی و معدنی زرین خواستار تعیین هرچه سریعتر وزیر برای وزارت صنعت، معدن و تجارت شد و افزود: بلاتکلیفی در این زمینه خسارت های زیادی به بار می اورد و امیدواریم فردی آشنا به وزارتخانه و نیروهای آن انتخاب شود.
وی گفت:‌یکی از مشکلات نبود وزیر، عدم قطعیت و جدیت تصمیم گیری هاست و شاید یکی از دلایل شیب صعودی قیمت دلار در هفته های اخیر، بلاتکلیفی وزارت صمت و مشخص نبودن ثبت سفارش هاست.

 

انتهای پیام//

 

منبع: معدن ۲۴ (www.madan24.com)

اخبار مرتبط

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها