اعطای ۲۹ هکتار زمین جهت ساخت بیش از دوهزار واحد مسکونی کارگری در بافق

معدن ۲۴:با حضور مدیر عامل و اعضای شرکت تعاونی مسکن تفاهم نامه بین شرکت سنگ آهن و شرکت تعاونی مسکن به امضاء رسید.
جلسه اعضای تعاونی مسکن شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بافق با حضور  مهندس “حمیدیان” مدیر عامل شرکت، میرطاهری، معاون منابع انسانی و عضو هیات مدیره، یقطین ، عضو هئیت مدیره ، ضیایی مشاور ارتباطات و رسانه ، میرعلمی؛ مدیر روابط عمومی و مدیر عامل تعاونی مسکن و اعضای هیات مدیره و ریاست شورای اسلامی کار شرکت سنگ آهن برگزار شد.
در این نشست پس از گزارش یقطین و مدیر عامل و اعضاء تعاونی مسکن تفاهم نامه بین شرکت سنگ آهن و تعاونی مسکن امضاء شد.
در این جلسه حمیدیان مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران_بافق ضمن تاکید به  اهمیت موضوعات رفاهی از جمله تامین مسکن برای پرسنل شرکت گفت: شرکت  تعاونی مسکن، برنامه زمانبندی تحویل و ساخت واحدهای مسکونی را به کارگران اعلام نموده و تا سال آینده فاز اول مورد بهره برداری قرار گیرد.
دهستانی مشاور مدیرعامل در امور مسکن نیز در این مورد  گفت: امروز با همراهی اعضای  شرکت تعاونی مسکن؛ نگرانی و دغدغه ی مدیر عامل  شرکت در موضوع مسکن کارگری برطرف شد که در این زمینه مقرر شد طرح‌ها و نقشه های زمین های آهنشهر مورد دقت و بازبینی قرار بگیرد و با توجه به پارامترهای موثر در زمینه گرانی زمین و افزایش  اجاره بهای منزل اقدام شود.
وی با اشاره به راه اندازی کارخانه های جدید در آینده نزدیک همچون فولاد و گندله افزود: شهرستان بافق به شهر مهاجر پذیر تبدیل میشود و به فوج جمعیت و خانه ای که آمار آن ثابت است ورود پیدا می‌کنیم و در نهایت ایشان با یک سری جلسات کارشناسی که انجام و صحبت هایی که شد موافقت کردند که امروز یک قسمتی از زمین ۱۳۳ هکتار  که موصول به زمین۲۹ هکتاری درمحدوده شهرک اهنشهر  به بحث مسکن کارگری اختصاص داده شد.
وی افزود:اگر زمین را آماده سازی کنیم و بتوانیم به ۶۰۰ نفر زمین اختصاص دهیم، خواه یا ناخواه این قطعات زمین در بحث دلالی می افتد، وی تصریح کرد: امروز اگر زمین را به  ۵۰۰ نفر با قیمت ۴ میلیون بدهیم به سال نرسیده به ۱۰ میلیون می رسد مانند اتفاق‌هایی که در سایر زمینه های واگذاری افتاده.
وی گفت:دوستان تعاونی مسکن می گویند همین الان چیزی حدود ۱۸۰۰ نفر در نوبت داریم که به انها هیچ خدماتی از طریق تعاونی مسکن تعلق نگرفته است و مضافا به اینکه قرار است عضو گیری جدید  انجام دهیم. بالاخره  یک کار عظیمی در بحث مسکن در حال انجام است و باید برای  همه پرسنل شرکت باشد.
براوردی که شده  اگر عضو گیری انجام شود  و ۳ هزار نفر هم ملحق شوند، پس در موضوع این زمین ۲۹ هکتار در طرح اپارتمانی صحبت شد که در ظرف ۲۰ روز، مشاور هایی انتخاب شده و تا شنبه قطعی می شود و ظرف این ۲۰ روز طرح های فاز ۱ و ۲ اجرا و عملی می شود و می تواند ورود پیدا کند به نقشه های معماری.
وی درادامه گفت: براورد ما حدود ۲۰۰۰ نفر که اگر بتوانیم قطعی کنیم تقریباً بزرگترین طرح مسکن کارگری در کشور خواهیم شد و اتفاق بزرگی است و همچنین دغدغه دولت، مدیران ارشد استانی، مدیران کل است و دغدغه مدیران شرکت سنگ اهن، پوشش دهیم
انشالله با حمایت های مهندس حمیدیان بتوان به بهترین نحو انجام شود و خدمات و برکات خوبی برای شهرستان ما دارد. به عنوان مثال، مبلغ گردش مالی خیلی خوب و کارگاه ساختمانی بزرگ در شهرستان اتفاق می افتد
وی در بحث تامین مصالح  و اهداف خود گفت: هدف ما این است که تمامی این کار را بتوانیم از سطح شهرستان بافق و از ظرفیت نیروی بومی استفاده کنیم زیرا رشته ساختمان و ساختمان سازی یک موضوعی است که همزمان با بیش از ۲۰  صنف به صورت مستقیم و غیرمستقیم دست و پنجه نرم کند و با بیش از ۲۰ صنف ارتباط برقرار می کند به امید انکه بتوان همه ظرفیت ها را فعال و در خدمت گرفت تا اتفاق خوبی برای کارگران شرکت سنگ اهن باشد
وی افزود:استارت کارها برای فاز صفر انجام شده و ما استعلام پیمانکار و مشاور ها را برگزار کردیم.
در پایان هم آقای حمیدیان به عنوان اولین عضو جدید به صورت افتخاری در سال ۱۴۰۱ نام نویسی شد

 

انتهای پیام//

 

منبع: معدن بیدار ۲۴ (madanbidar.ir)

اخبار مرتبط

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها