استیضاح فاطمی امین اعلام وصول نمی‌شود/استیضاح کنندگان امضای خود را پس گرفتند

معدن۲۴:نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی استیضاح وزیر صمت اعلام وصول نشود،‌ گفت: برخی از نمایندگان خواستار استیضاح، امضاء خود را پس گرفتند و بنده هم از جمله نمایندگانی هستم که مایل به استیضاح بوده ولی دراین زمان امضا خود را پس خواهم گرفت.

معدن۲۴:نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی استیضاح وزیر صمت اعلام وصول نشود،‌ گفت: برخی از نمایندگان خواستار استیضاح، امضاء خود را پس گرفتند و بنده هم از جمله نمایندگانی هستم که مایل به استیضاح بوده ولی دراین زمان امضا خود را پس خواهم گرفت.

مصطفی‌رضا حسینی قطب آبادی درباره به جریان افتادن استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در خصوص وزیر صمت دو موضوع حقیقی و حقوقی وجود دارد. بخش حقیقی درباره شخصیت‌ آقای فاطمی امین است که بسیار انسان سالم، پیگیر امور به صورت شبانه روزی و دلسوز برای حل مشکلات بخش صنعت کشور است.

عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس افزود: اما از منظر حقوقی در حوزه وزارت صنعت، معدن و تجارت مسائلی ایجاد شده است که باید رصد کرد آیا وزیر در این باره اجازه تصمیم گیری داشته است یا فقط مجری بوده است.

نماینده مردم شهربابک در مجلس با بیان اینکه پیش بینی می‌شود استیضاح وزیر صمت اعلام وصول نشود،‌ گفت: برخی از نمایندگان خواستار استیضاح، امضاء خود را پس گرفتند و بنده هم از جمله نمایندگانی هستم که مایل به استیضاح بوده ولی دراین زمان امضا خود را پس خواهم گرفت.

وی با بیان اینکه وزیر صمت توانایی انجام امور مربوط به این وزارتخانه را دارد، عنوان کرد: برای این هدف لازم است تغییراتی در معاونت‌های وزارتخانه ایجاد شود و پیش از این هم در کمیسیون این موضوع به آقای فاطمی امین گوشزد شد که از افراد فاقد توانایی استفاده نشود.

حسینی با بیان اینکه در برخی از افراد در معاونت‌ها ومدیریت‌ها وزارت صمت به وزیر تحمیل شدند، ادامه داد: شرایط اقتصاد جهانی، تحریم‌ها و مسائل پایه‌ای که در حوزه معادن وجود دارد فقط مربوط به شخص وزیر نیست. بلکه یک زنجیره در این موضوع به یکدیگر متصل هستند و اینکه همه تقصیرات را به وزیر ختم کنیم،‌ ظلم به ایشان است.

این نماینده مجلس یادآور شد: فاطمی امین تمام تلاش خود را برای ساماندهی امور حوزه وزارت صمت انجام می‌دهد. ولی به نظر می‌رسد دست‌هایی در کار است که اجازه به سرانجام رسیدن برنامه‌ها را به او نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه وزیر صمت انسان سالمی است و تلاش لازم را در وظایف خود انجام می‌دهد، خاطرنشان کرد: برخی براین تصور هستند که اگر فاطمی امین استیضاح شود، قیمت خودرو، لوازم خانگی و قیمت سایر بخش‌های مرتبط کاهش خواهد یافت در حالی که معتقدم چنین اتفاقی رخ نخواهد داد و امیدواری واهی دادن به مردم، ضربه به نظام و دولت است.

به گزارش ایرنا، روز گذشته جلسه هیات رییسه مجلس شورای اسلامی تشکیل شد و در این جلسه خبر از به جریان افتادن استیضاح فاطمی امین منتشر شده است.

علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در این باره به ایرنا گفته بود که طبق آیین نامه داخلی مجلس با موافقت هیات رییسه استیضاح وزرا به کمیسیون مربوطه ارسال می‌شود و وزیر و نمایندگان ۷ روز فرصت دارند در مورد موضوعات استیضاح بحث و گفت و گو کنند. در صورتی که تعداد امضاهای استیضاح کاهش پیدا کند، استیضاح از دستور کار خارج خواهد شد.

 

انتهای پیام//

 

منبع: معدن بیدار ۲۴ (madanbidar.ir)

اخبار مرتبط

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها