اجرای ۱۲ طرح فولاد در کشور توسط بانک صنعت و معدن

به گزارش فولادنیوز، علی اشرف حیدری شامگاه سه شنبه در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در سالن جلسات اتاق بازرگانی، صنایع و معادن خرم آباد افزود: کل ظرفیت این ۱۲ طرح حدود هشت میلیون تن است در حالیکه کل ظرفیت تولید کشور در حال حاضر ۱۷ میلیون تن می باشد.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن اظهار کرد: بانک صنعت و معدن حدود سه میلیارد دلار تسهیلات در اختیار صنعت فولاد گذاشته است.

وی با بیان اینکه بانک صنعت و معدن بانک بزرگی نیست اما اقدامات مطلوبی در سطح کشور انجام داده است، افزود: بانک صنعت و معدن یکی از ۵۰۰ بانک توسعه ای دنیا بوده که بیش از ۹۰ درصد آن دولتی است.

وی با اشاره به تامین مالی حدود نصف ظرفیت فولاد کشور در چهار سال گذشته گفت: ظرفیت فولاد در ۲ سال آینده با رسیدن به ۲۵ میلیون تن از رتبه جهانی ۱۳ به ۱۰ خواهد رسید.

افخمی ادامه داد: در حوزه پتروشیمی بزرگترین اتیلن خاورمیانه با فاینانس بانک صنعت و معدن بهره برداری شده است که بخشی از محصول آن صادر و بخشی به خط لوله اتیلن غرب کشور داده می شود.

وی با بیان اینکه ۲۳۰ میلیون یورو به پتروشیمی لرستان داده شده است، گفت: این بانک در راستای پتروشیمی کشور اقدامات قابل توجهی انجام داده و اشتغال قابل توجهی ایجاد کرده است.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن با بیان اینکه ۸/۲ میلیارد یورو در حوزه طرح های پتروشیمی در سطح کشور تامین مالی شده است، افزود: بانک صنعت و معدن در حوزه نیروگاه بیشترین تامین مالی را انجام داده و در سال گذشته ۶ هزار مگاوات یعنی ۱۲ نیروگاه ۵۰۰ مگا واتی فاینانس کرده که ۶ مورد از آنها به بهره برداری رسیده اند.

وی گفت: بدون برق صنعت در کشور فعال نمی شود و در این راستا ۶ نیروگاه دیگر در حال پیگیری و آماده سازی برای بهره برداری است.

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد کاشی کشور توسط بانک صنعت و معدن تامین مالی می شود، افزود: بانک های توسعه ای در حوزه زیرساخت فعال هستند و به همین منظور بانک صنعت و معدن نخستین قطار سریع را در منطقه با سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت در مسیر تهران و اصفهان تامین مالی کرده است.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: این طرح با ۱٫۸ میلیارد دلار با پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد تا ۲ سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

در این نشست مقرر شد مشکلات مالی مطرح شده واحدهای تولیدی لرستان توسط بانک صنعت و معدن مرتفع و مورد حمایت این بانک قرار گیرند.