ابلاغ مصوبه کاهش عوارض صادراتی کالا‌ها به گمرکات

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت گفت:‌ مصوبه عوارض جدید صادراتی شامل کاهش یک یا دوپله‌ای عوارض برخی کالاها از روز هفتم اردیبهشت‌ ماه به گمرکات ابلاغ‌ شده است.

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت گفت:‌ مصوبه عوارض جدید صادراتی شامل کاهش یک یا دوپله‌ای عوارض برخی کالاها از روز هفتم اردیبهشت‌ ماه به گمرکات ابلاغ‌ شده است.

سیف‌الله امیری با اشاره به نزولی شدن قیمت بیشتر کالاها با توجه به کاهشی که در قیمت‌های جهانی رخ‌ داده است، گفت: این کاهش قیمت‌های جهانی در وضع عوارض جدید اعلام و اعمال‌ شده است.

وی همچنین از حذف عوارض صادراتی برخی از کالاها که عوارض آن‌ها به‌ طور تقریبی به صفر رسیده است در عوارض جدید خبر داد و تاکید کرد: با این‌ وجود در صورتی‌ که دوباره موضوعات بحرانی مانند جنگ اوکراین و به دنبال آن افزایش قیمت‌های جهانی رخ دهد، برای این‌گونه کالاها که عوارض آن‌ها به صفر رسیده است، باز هم عوارض در نظر گرفته می‌شود.

کاهشی شدن عوارض صادراتی برخی از کالاها

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت همچنین بیان کرد: عوارض صادراتی برخی کالاها با سه پله و برخی دیگر از کالاها با یک یا دو پله نزولی اعلام‌ شده است.

امیری همچنین تصریح کرد: اگر رشد قیمت صادراتی کالایی از 5 درصد به بالا باشد، برای آن کالاها عوارض در نظر گرفته‌ شده است، برای کالاهایی که رشد قیمتی صادراتی آن‌ها بین صفر تا 5 درصد بوده است، هیچ‌گونه عوارضی در نظر گرفته نشده است.

وی همچنین تصریح کرد: در دو هفته آینده نیز با توجه به شرایط بازار در صورتی‌ که قیمت‌ها باز هم نزولی باشد، دوباره عوارض صادراتی تغییر می‌کند و عوارض صادراتی کالاهایی که رشد قیمتی آن‌ها کاهش‌ یافته و به صفر رسیده است، حذف خواهد شد.

عدم پرداخت عوارض برای کالاهایی که قبض انبار دارند

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: کالاهایی که تا پیش از ابلاغ این اصلاحیه ثبت سفارش شده‌اند و یا قبض انبار دارند، نیازی به پرداخت عوارض ندارند. همچنین ورود موقت‌ها نیز مطابق ماده ۱۱ آیین‌نامه گمرکی نیاز به پرداخت عوارض ندارند.

امیری همچنین تاکید کرد: برای مصوبه تنظیم بازار نیز یک سری اصلاحات در نظر گرفته‌ شده است که این اصلاحات در ستاد تنظیم بازار کشور مطرح‌ شده و در صورت موافقت اعمال خواهد شد تا موضوع عوارض صادراتی مرتفع شود.

توجه به بازارهای داخلی علاوه بر بازارهای جهانی برای وضع عوارض صادراتی

وی در پایان اظهار کرد: برای وضع عوارض صادراتی علاوه بر توجه به بازارهای جهانی، بازارهای داخلی نیز مورد توجه قرار گرفته‌اند؛ بر همین اساس عوارض صادراتی کالاهایی که در بازار داخل مشکلی ندارند را حذف کردیم تا بتوانند صادرات خود را به‌راحتی انجام دهند.

 

انتهای پیام//

 

منبع: معدن ۲۴ (www.madan24.com)

اخبار مرتبط

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها