آغاز عملیات اجرایی زنجیره فولاد در کردستان

 محمد دره‌‌وزمی با بیان این مطلب، افزود: خوشبختانه در سال ۹۶ سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با استناد به آمار و ارقام مورد بررسی وزارت صنعت، معدن و تجارت، رتبه‌های قابل قبولی را در شاخص‌های مختلف به خود اختصاص داده است.

 محمد دره‌‌وزمی با بیان این مطلب، افزود: خوشبختانه در سال ۹۶ سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با استناد به آمار و ارقام مورد بررسی وزارت صنعت، معدن و تجارت، رتبه‌های قابل قبولی را در شاخص‌های مختلف به خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: واحدهای به بهره‌برداری رسیده در سال 96 از نظر تعداد 9 درصد و در شاخص سرمایه‌گذاری 2 هزار درصد و در شاخص اشتغال، 94 درصد رشد داشته‌ایم.

افزایش 30 درصدی شاخص سرمایه‌گذاری در کردستان

دره‌‌وزمی تصریح کرد: در زمینه صدور جواز تاسیس در شاخص تعداد 53 درصد، در شاخص سرمایه‌گذاری 30 درصد و در شاخص اشتغال 87 درصد نسبت به سال 95 رشد داشته‌ایم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: حلقه اول فرآوری سنگ آهن به میزان یک‌ میلیون و ۳۰۰ هزار تن کنسانتره در سال تولید می‌شود که این میزان باید به ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن در سال برسد.

دره‌وزمی افزود: در زمینه رشد پرداختی حقوق دولتی معادن، رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داده‌ایم که این نشان از قانونمدار بودن معدن‌داران در کردستان است.

وی گفت: در سال ۹۶ پتروشیمی کردستان، لاستیک بارز و کنسانتره‌سازی بعنوان حلقه اول زنجیره فولاد در شهرستان بیجار و چندین طرح تولیدی دیگر با اشتغالزایی بالغ ۲ هزار و ۵۰۰ نفر مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان اضافه کرد: هرچه میزان جذب سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی در استان افزایش یابد، اشتغالزایی بیشتر و هرچه اشتغالزایی بیشتر صورت گیرد، رفاه خانوارها افزایش پیدا می‌کند.

دره‌وزمی گفت: ما در سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان راه خود را برای توسعه صنعتی استان مشخص کرده‌ایم و با تمام موانع و مشکلاتی که وجود دارد با تمام توان در این راه گام بر می‌داریم.

وی اضافه کرد: استان کردستان برای تحرک و شتاب بیشتر، نیازمند صنایع پیشرانی از جمله زنجیره فولاد، پتروشیمی، لاستیک و غیره است.

اجرای زنجیره فولاد با 3 هزار شغل مستقیم در کردستان

وی افزود: در زنجیره فولاد کردستان به عنوان یکی از محوری‌ترین موضوعات استان، مجموعا بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت خواهد پذیرفت.

به گفته دره‌وزمی، در حلقه اول زنجیره فولاد ما نیازمند تولید ۲ میلیون ۵۰۰ هزار تن کنسانتره در سال هستیم که هم اکنون یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن آن در حال تولید است که برای تولید مابقی آن برنامه‌ریزی‌های خوبی صورت گرفته است.

وی همچنین اضافه کرد: عملیات اجرایی زنجیره فولاد کردستان در سه شهرستان سقز، بیجار و قروه آغاز می‌شود که بیش از ۳ هزار نفر اشتغالزایی مستقیم ایجاد می‌کند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: در بحث سیمان چل‌چمه با حضور نمایندگان مردم در مجلس و مسوولان استانی و پیگیری‌های ویژه، مشکلات بانکی آن مرتفع شده و عملیات اجرایی آن بزودی به انجام می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: برای احداث کارخانه دوم لاستیک‌سازی در کردستان با عنوان لاستیک رازی در حال حل مسائل بانکی آن هستیم که کنسرسیومی متشکل از بانک‌های سپه، خاورمیانه و صنعت و معدن عاملیت این طرح را قبول کرده‌اند.

رایزنی برای سرمایه‌گذاری ترک‌ها در سنندج

دره‌وزمی یادآوری کرد: رایزنی‌ها و اقدامات قابل‌توجهی با سرمایه‌گذار خارجی( ترکیه‌ای) برای احداث واحد تولیدی پوشاک در سنندج صورت پذیرفته که بزودی مراحل عقد تفاهم‌نامه صورت می‌گیرد.

وی گفت: به دلیل وجود پتانسیل دو خط لوله گاز در استان، ظرفیت احداث ۲ واحد پتروشیمی در کردستان وجود دارد و این اقدام مهم در دست مطالعه و بررسی است.

دره‌وزمی بیان کرد: خوشبختانه در استان کردستان علی‌رغم مشکلات بسیار در سال 96 در شرکت شهرک‌های صنعتی، عملیات اجرایی و آماده‌سازی تعدادی از شهرک‌های صنعتی جدید در مرکز استان و دیگر از شهرستان‌های تابعه آغاز شده است.

کاهش قیمت زمین در شهرک‌های صنعتی کردستان

وی گفت: برای حمایت از تولیدکنندگان و با تلاش بسیار، قیمت زمین صنعتی در شهرک‌های صنعتی استان در سال ۹۶ هیچگونه افزایشی داده نشد و در سال ۹۷ نه تنها افزایش داده نشد، بلکه نسبت به سال 96 در اکثر شهرک‌های صنعتی قیمت زمین را کاهش دادیم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: اعتقاد ما بر این است که اگر می‌خواهیم اقتصاد کشور و به تبع آن اقتصاد استان ارتقا پیدا بکند، باید از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود نهایت بهره را برد.

وی گفت: مصرف‌کننده حق دارد کالا و خدمات باکیفیت خریداری نماید و تولیدکننده باید در راستای تولیدکالای باکیفیت گام بردارد.

تولید در کشور و استان مظلوم واقع شده است

دره‌وزمی اضافه کرد: برای جامه عمل پوشاندن به شعار سال، باید تمامی ارکان مختلف جامعه به این اعتقاد برسند که تولید باید محور اصلی در جامعه قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی باید با تمام توان در راستای رفع موانع پیش‌روی تولید گام بردارند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: تولیدکنندگان استان ارتقاء توان تولید، افزایش کیفیت تولید، پائین آوردن قیمت تمام‌شده کالاها و… را در دستور کار خود قرار دهند.

دره‌وزمی یادآوری کرد: تولید در کشور و استان مظلوم واقع شده است، لذا از مردم استان درخواست می‌کنم، مصرف کالای تولیدی را در اولویت خرید خود قرار دهند تا تولید جان تازه‌ای بگیرد.

 

انتهای پیام//

 

منبع: معدن ۲۴ (www.madan24.com)

اخبار مرتبط

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها